• oroligtjej97

    Träffa man med barn? Era erfarenheter?

    Hej på er!

    Jag har så mycket tankar och skulle gärna höra era erfarenheter ang detta ämne. Jag dejtar en kille som har en liten son på 4 år sedan tidigare. Vi har dejtat ett bra tag nu och allt känns superbra. Just nu ses vi bara varannan vecka när han inte har hand om sonen. Snart är det dags att jag träffar honom jag med. Är såååå nervös inför detta. Tänk om han inte alls tycker om mig? Han kanske inte alls vill ha en annan kvinna i sitt liv, då han bara vill vara med sin riktiga mamma. Har ni några tips? Hur ska man bete sig i början av en sån här relation när man träffar sin partners barn? Det enda han vet om ang mig är när jag och min kille pratar telefon och han kallar mig för ?pappas kompis?. Så han vet iallafall att jag existerar haha. Skulle bli glad av alla tips och erfarenheter.

  • Svar på tråden Träffa man med barn? Era erfarenheter?
  • Anonym (Sommar)

    Var inte orolig. 4-åringen kanske kan vara lite blyg men ge det lite tid. Tänk inte heller att han bara vill ha sin riktiga mamma i sitt liv. Du kommer inte att vara hans mamma men om du och hans pappa håller ihop länge kommer du säkert att bli en viktig person i hans liv, ni kommer att fånen alldeles egen unik relation.

  • Maddi

    Ta de bara för vad det är. Du kan alltid fråga vad han gillar att göra, eller köpa med dig ett spel t ex ?tempo? (singelspel som passar bra för den åldern) sitta på golvet och bara engagera dig i barnet. Då kommer nog barnet tycka du är bäst.

    Försök inte vara så stel, larva dig gärna :)

  • Anonym (bonusmamma)

    Låt barnet ta den tid det tar att närma sig dig. Bli inte en sån där desperat tjej som till varje pris snabbt vill bli en viktig del i barnets liv. 

  • Anonym (Vänd om)

    Mitt råd skulle vara att springa så fort du kan åt ett annat håll. Barnet är 4 år, och du kommer alltså vara en del av den personens liv i minst 14 år till. Hade jag vetat hur mycket SKIT det är att vara styvförälder hade jag aldrig givit mig in i det. Och då var min mans son 15 när jag kom in i bilden. Förlåt om jag låter bitter, men det är den rekommendation jag skulle ge från mitt perspektiv.

  • Anonym (Asdf)

    Ni kan ju alternativt fortsätta att ses varannan vecka, man måste inte umgås med partners barn. Känns det bra som det är nu så låt det vara så. Särbo är bäst när man har barn sen tidigare.

  • Heliotrop

    Jag var också väldigt nervös när jag skulle träffa sambons två barn (4 och 6år) första gången, det kändes viktigt för mig att bli accepterad av dem för att vår relation skulle kunna fortgå. Barnet/barnen är en del av den andre personens liv och kommer alltid vara det, det kommer man aldrig ifrån när man väljer att börja träffa eller starta en relation med någon som har barn från tidigare relationer. I början så gjorde vi likadant att han hade högtalaren på när vi pratade i telefon för att barnen skulle få höra min röst och veta om att jag finns, jag var också pappas kompis till en början och det kändes helt okej som start, samt att vi träffades i ett annat sammanhang (blev väldigt lättsamt tycker jag) en gång innan jag träffade dem på hemmaplan.

    Allt har gått hur bra som helst och idag väntar vi tillökning i Maj, jag känner mig väl accepterad av hans barn och de säger ofta att de tycker om mig :) då blir man varm i hjärtat. Hoppas allt går bra, oavsett om du fortsatt träffa denna kille eller träffar någon annan i framtiden som råkar ha barn. Man får saker och ting att fungera tillsammans helt enkelt och det är inte fel att vara nervös eller orolig över en sån sak :)

  • Anonym (Elsa)

    Spring snabbt åt andra hållet! Att vara styvmamma/bonusmamma är en fruktansvärt tung belastning i livet och ingenting man ska ge sig in på förrän man har läst på. Kolla lite trådar på FL om styvmammor så får du en fingervisning. Du är ung och barnlös och kan träffa många bra män utan barn. Tro mig, gå inte in i detta!

  • Siden
    Heliotrop skrev 2020-01-13 15:49:26 följande:

    Jag var också väldigt nervös när jag skulle träffa sambons två barn (4 och 6år) första gången, det kändes viktigt för mig att bli accepterad av dem för att vår relation skulle kunna fortgå. Barnet/barnen är en del av den andre personens liv och kommer alltid vara det, det kommer man aldrig ifrån när man väljer att börja träffa eller starta en relation med någon som har barn från tidigare relationer. I början så gjorde vi likadant att han hade högtalaren på när vi pratade i telefon för att barnen skulle få höra min röst och veta om att jag finns, jag var också pappas kompis till en början och det kändes helt okej som start, samt att vi träffades i ett annat sammanhang (blev väldigt lättsamt tycker jag) en gång innan jag träffade dem på hemmaplan.

    Allt har gått hur bra som helst och idag väntar vi tillökning i Maj, jag känner mig väl accepterad av hans barn och de säger ofta att de tycker om mig :) då blir man varm i hjärtat. Hoppas allt går bra, oavsett om du fortsatt träffa denna kille eller träffar någon annan i framtiden som råkar ha barn. Man får saker och ting att fungera tillsammans helt enkelt och det är inte fel att vara nervös eller orolig över en sån sak :)


    Vad fint att du trivs i din bonusfamilj och grattis till barnet! Jag har själv fått barn med en man som har barn sedan tidigare och vi är ett gäng bonusmammor på FL i samma situation. Pm:a mig om du vill bolla lite med oss :)
Svar på tråden Träffa man med barn? Era erfarenheter?