• Grilimy

    Nyss mens men morgonkräk...

    I morse kräktes jag, hade mens förra veckan, RIKLIG rena forsen. I två dagar, men kom på mensdagen. Har annars regelbunden mens och alltid i fem dagar. Vi var helt inställda på att jag inte är gravid och försöka nästa vecka på nästa ägglossning. 
    Tills idag, jag blev jätteförvånad i morse då jag fick akut illamående, rusade till toan och kräktes rejält. Sen mått bra hela dagen. Kan såklart vara en släng av hastig vinterkräksjuka. Men jag undrar ändå om någon upplevt liknande.
    (Jag vet såklart att ingen kan svara på om jag är gravid och jag har förstått folk irriterar sig på såna här inlägg, men läs då inte och kommentera inte.)
    Här är barnlängtan stark (trots att jag har flera barn sedan tidigare) och känns skönt att höra liknande historier då varje mens är ett nedslag. Självklart fick jag ett litet hopp om att vara gravid trots allt, men är det verkligen möjligt med den rikliga floden tvådagars mens?? Skulle jag vara gravid så är det i så fall vecka 6 i morgon. Inga andra symtom än kräket i morse och några finnar.... (under min "mens" gjorde jag även lungröntgen så hur påverkar det i så fall en eventuell bebis?) inväntar och ser om kräkandet kommer i morgon igen i så fall testar jag nog på söndag.

  • Svar på tråden Nyss mens men morgonkräk...
  • cleoeme

    Det är ett speciellt illamående man får när man är gravid. Det är inte som att må illa och vara magsjuk tex. Det är skillnad. Mår du illa hela tiden eller hur ser det ut?

  • Grilimy

    Nej jag mår inte illa. Jag fick akut illamående i morse, kräktes en halv minut senare ett gäng kräkor men vid samma tillfälle. Sen har jag mått bra efter det. Har aldrig haft liknande magsjuka förut, då brukar det börja med illamående ett bra tag innan kräk. Men vågar inte hoppas eftersom fakta ändå är mens förra tisdagen.. Det var så märkligt bara. Åt bara en macka och ett glas juice till frukost så inte troligt med matförgiftning.

  • Grilimy

    Ska tillägga att jag har barn sen tidigare och mått illa med alla barn men faktiskt aldrig kräkts med dessa så det talar ju också emot.

  • PelloBello

    Hade kunnat vara jag som skrev... Jag fick också en konstig tvådagars mens förra veckan. Illamående, ömma bröst, molvärk fortfarande..... Såå jobbigt. Tog ett negativt test senast imorse, så gravid är jag ej.

  • Grilimy
    Sommarskuggan skrev 2019-12-06 16:40:38 följande:

    Varför tar du inte ett test?


    Jag ska göra det på söndag tänkte jag ifall jag kräks i morgon igen. Just nu kan jag inte, bilen är på verkstad och jag bor på landet. Glad
  • Grilimy
    PelloBello skrev 2019-12-06 16:41:22 följande:

    Hade kunnat vara jag som skrev... Jag fick också en konstig tvådagars mens förra veckan. Illamående, ömma bröst, molvärk fortfarande..... Såå jobbigt. Tog ett negativt test senast imorse, så gravid är jag ej.


    Åh Rynkar på näsan okej, ja egentligen tror jag ju inte jag är gravid men man hoppas ju in i det sista.. är ingen som brukar kräkas i vanliga fall, knappt när jag har magsjuka då kommer det andra vägen haha så jag blev så paff i morse. Antagligen en vinterkräksjuka på fem minuter Obestämd annars blir jag ju orolig vad det kan bero på.
Svar på tråden Nyss mens men morgonkräk...