• X73

    Karriärsrådgivning

    Hej. Jag arbetar för nuvarande som administratör på ett större redovisningsbolag och trivs inte jättebra med mitt jobb. Min bakgrund är en kandidatexamen inom bygg och fastighetsekonomi och har haft väldigt svårt att få jobb inom detta område efter examen.

    Nu är jag på jakt efter något nytt som passar mig bättre och som ger mig mer tillfredsställde.

    Jag letar efter ett jobb med kontorstider, flextid, möjlighet att styra sin egen arbetstid och prioritera, varierande arbetsuppgifter (mitt nuvarande arbete är väldigt monotont), gärna få möjlighet att hjälpa människor. Då jag är introvert är det viktigt för mig att jag får variation i jobbet, både arbetstid direkt med människor samt ensam tid där man t.ex. utför mer administrativa arbetsuppgifter.

    Jag vill gärna ha ett jobb med låg- mellannivå stress. Jag är intresserad av människokroppen, psykologi, samhälle politik, rättsväsendet samt personlig utveckling. Då jag har fru och barn vill jag helst slippa plugga mer men hittar jag ngt som kräver att man läser på distans eller liknande så funkar det.

    Det blev ett väldigt långt inlägg. Hoppas någon orkar/ kan läsa mitt inlägg och ge ngt förslag.

    Tack på förhand och trevlig kväll!

Svar på tråden Karriärsrådgivning