• Sötsug

    Får man ta med äldre barn på barnvagnsbio?

    Hej!

    Jag funderar på att gå på bio med min son som är 7 år.

    Men har en liten bebis på 4 månader också. Kan jag köpa två biljetter och ta med 7-ingen plus 4 månaders på barnvagnsbio eller är det endast barn under 2 år som får följa?

  • Svar på tråden Får man ta med äldre barn på barnvagnsbio?
  • Sötsug
    enmamma skrev 2019-12-07 08:28:32 följande:

    Får får du men i min stad brukar utbudet av filmer inte tilltala 7åringar.


    Ok. Jag har inte ens tittar vilket utbud som finns. Tråkigt då jag är ensamstående och inte har möjlighet till barnvakt... Trodde jag hittar en lösning!
  • Mrs Green
    Sötsug skrev 2019-12-07 08:39:57 följande:
    Ok. Jag har inte ens tittar vilket utbud som finns. Tråkigt då jag är ensamstående och inte har möjlighet till barnvakt... Trodde jag hittar en lösning!
    Men barnvagnsbio brukar ju vara mitt på dagen (oftast förmiddag) och då är väl 7-åringen ändå i skolan
  • Fillibom

    Barnvagnsbio är en föreställning som ges för föräldralediga vuxna (eller andra vuxna) som har en baby. Barn mellan 0-2 år behöver man ej betala för eftersom de inte har någon egen plats. Jag kan inte tänka mig annat än att en 7 åring kan gå med, men då får du såklart betala fullt pris för barnet (mindre barn som ex tre till fyra-åringar är nog inte så lämpligt att ha med för tanken är att det skall vara tyst och lugnt i salongen så bebisarna skall kunna sova. Inga stojande småttingar som springer omkring eller klättrar upp och ned i stolarna). Barnvagnsbio innebär att det är halvtänt i salongen under hela filmen och ljudet mycket lägre. På min lokala biograf i ordningsställer man så det finns tillgång till skötbord, våtservetter, blöjor, papper och mikrovågsugn under föreställningen. Detta placeras direkt utanför salongen i "biokorridoren" så de föräldrar som behöver går då ut ur själva salongen för att ta hand om sin baby. Inne i salongen brukar barnen sova i sina insatser eller i famnen eller amma.

    Tror som någon tidigare pekat på att det nog är filmutbudet och tiden som gör att det inte passar din 7 åring, ts. Tiden brukar vara förmiddag ex runt kl 10 eller tidig eftermiddag ex kl 1330 mitt i veckan.

  • Sötsug
    Mrs Green skrev 2019-12-07 16:41:11 följande:

    Men barnvagnsbio brukar ju vara mitt på dagen (oftast förmiddag) och då är väl 7-åringen ändå i skolan


    Var studiedag igår när jag frågade och de var då lediga från skolan.
Svar på tråden Får man ta med äldre barn på barnvagnsbio?