• Micka!

    Ni som testat Ricinolja för att få igång värkar!

    Hej!

    Mitt vatten har gått och har inga värkar, har provat Ricinolja igår 2 msk på förmiddagen och 2 msk på kvällen igår. Fick värkar som tyvärr avstannat, tog 4 msk nu på morgonen. Igår fick jag värkar 4 timmar efter intag. Värkarna var normala i styrka som i en naturlig förlossning och jag kunde andas mig igenom dom. De höll i sig som mest i ca 5 timmar.

    Först provade jag förlossningsdrinken, men den är verkligen jätteäcklig,(spydde av äckelkänslor) sedan har jag blandat med yoghurt och det har gått bra. Fick tömma magen flera gånger innan jag tog oljan då bebis tryckte på.

    Kommer inducera på sjukhus på tisdag, pga infektionsrisk men försöker hjälpa / förbereda kroppen, så det inte kommer göra så ont då värkstimulerande dropp ger helt andra värkar. Har blivit igångsatt 3 ggr tidigare.

    Bebis mår bra i magen, hart varit på CTG-kontroll flera ggr.

    Hur mycket har ni andra tagit som provat ricinolja för att det ska få igång förlossningen?

    Inlägg om hur "farligt" det är undanbedes vänligt. Oxytocindropp är långt mycket mer potent, och har lett i vissa fall till livmoderruptur och fosterdöd.

Svar på tråden Ni som testat Ricinolja för att få igång värkar!