• Anonym (Vågar inte fråga)

Min sambo har alltid trosskydd?

Varför har man det jämt?

• Svar på tråden Min sambo har alltid trosskydd?
  • Anonym (schampoo)

För att man har rikliga flytningar, kissar på sig när man nyser/hostar/skrattar = skönt att slippa byta trosor hela tiden

• Zaxika

Är det din sambo så tycker jag du kan fråga.

Finns alla möjliga anledningar. T ex om man har mellanblödningar eller inte riktigt håller tätt... kan vara skönt att vara förberedd.

• Anonym (lll)
    Anonym (Vågar inte fråga) skrev 2019-12-07 14:08:50 följande:

Varför har man det jämt?

För att man behöver det. För att det känns tryggare än att gå utan. Man vill inte kleta ner trosorna.
  • Anonym (Naala)

Jag skulle ha det om jag inte hade så känslig hy och lätt att få svamp. Har kraftiga flytningar som dessutom missfärgar trosorna.

• Anonym (Z)

Antingen är det som inkontinensskydd (har hon fött barn?) eller så är det pga rikliga flytningar. Beroende på var i menscykeln man är så är flytningarna tjockare och rikligare. Jag har själv problem med mellanblödningar som kan komma spontant utan förvarning så jag har alltid trosskydd i beredskap. Jobbar i landstinget och har vita kläder så det är inte så mysigt att plötsligt blöda igenom byxorna. Naturligtvis tvättar jag alltid av mig och tar bort trosskyddet om det vankas sex.

• Anonym (J)

Oftast på grund av rikliga flytningar. Inget konstigt, många tjejer använder trosskydd. Att använda trosskydd gör att det är mer hygieniskt genom att förhindra att ha kvar obehaglig doft som kan uppstå.

• Anonym (Mia)

Många kvinnor får problem med inkontinens efter en förlossning så många har det av den anledningen. Vissa har mycket flytningar och använder därför trosskydd.

• Anonym (Anonym)

Som skrivs ovan, eller så är det för att skydda teosorna, få dem att hålla längre, säkra att det inte blir ofräsch lukt (teosskyddet kan bytas efter halva dagen om man vill, eller efter träningen ( så slipper man byta trosor mer än 1 gg/dag)

• Anonym (fsfdd)

hon kanske använder det för att inte gå runt med kameltå.. eller så är hon väl väldigt blöt? Inte något konstigt

Svar på tråden Min sambo har alltid trosskydd?