• Anonym (B)

    Mrkoll

    Hej!

    Någon som har mer koll på sidan mrkoll än mig? Det står att det hittills lämnats ut information om mig två grr denna månad om mig. Vad för typ av info lämnas då ut? Vilka kan tänka sig vilja ha info om mig? Handlar det mest om företag eller privatpersoner?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Mrkoll
  • mompan

    Jag tror det handlar om att man gått in och kollat på sidan där det finns info om dig. Om du går in och tittar på sidan går nog siffran upp till 3 :)

  • Anonym (B)
    mompan skrev 2019-12-07 15:39:12 följande:

    Jag tror det handlar om att man gått in och kollat på sidan där det finns info om dig. Om du går in och tittar på sidan går nog siffran upp till 3 :)


    Nope så funkar det inte. Jag har kollat upp det. Dom flesta har noll. Sökte på skoj skull upp en kändis nu hon hade också 2. Undrar vad det handlar om för info...
  • Anonym (eee)
    Anonym (B) skrev 2019-12-07 15:43:17 följande:
    Nope så funkar det inte. Jag har kollat upp det. Dom flesta har noll. Sökte på skoj skull upp en kändis nu hon hade också 2. Undrar vad det handlar om för info...
    Det står på sidan vilken info man kan få. Bara att läsa där.

    Sedan verkar liten hopplöst dålig på att uppdatera. 
    Vi har en ungdom boende hos oss. Han adressändrade för över 2 år sedan nu men det står ff att han är skriven med sin mamma, men det är alltså längesedan. Söker man på Ratsit eller andra siter står det rätt adress på honom. 

    M.a.o verkar inte Mr Koll så pålitlig. Det står på sidan att de uppdaterar ofta men det verkar inte så. Jag vet en annan person som för ca ett år sedan var inblandad i en stämning, men där står 0 när man tittar på just det.
  • Anonym (B)
    Anonym (eee) skrev 2019-12-07 16:13:02 följande:

    Det står på sidan vilken info man kan få. Bara att läsa där.

    Sedan verkar liten hopplöst dålig på att uppdatera. 

    Vi har en ungdom boende hos oss. Han adressändrade för över 2 år sedan nu men det står ff att han är skriven med sin mamma, men det är alltså längesedan. Söker man på Ratsit eller andra siter står det rätt adress på honom. 

    M.a.o verkar inte Mr Koll så pålitlig. Det står på sidan att de uppdaterar ofta men det verkar inte så. Jag vet en annan person som för ca ett år sedan var inblandad i en stämning, men där står 0 när man tittar på just det.


    Jag har läst men hittar verkligen inte den informationen. Därför som jag frågar här. Skulle du kunna kopiera och klistra in vad du hittar?

    Ok då vet jag att sidan kan släpa efter.
  • Anonym (M)
    Anonym (B) skrev 2019-12-07 15:43:17 följande:

    Nope så funkar det inte. Jag har kollat upp det. Dom flesta har noll. Sökte på skoj skull upp en kändis nu hon hade också 2. Undrar vad det handlar om för info...


    Så funkar det inte på min. Sökte på mig själv flera gånger för att kolla och då stod det att lika många personer hade sökt på mig som det antalet sökningar jag gjorde på mig själv.
  • Anonym (Nobel)

    Företag är oftast nästan alltid prenumeranter och då syns inget överhuvudtaget varken i din eller deras. Dem kan söka fritt på hur många de vill, så när det är utlämnat och står att det är det så är det till privatpersoner.

    Nyfikna grannar, kollegan, etc, det är en sjuk värld min vän. Alla ska ha koll på alla. Obehagligt!

Svar på tråden Mrkoll