• Sat 7 Dec 2019 20:37
    338 visningar
    3 svar
    3
    338

    Borta efter besök av soc

    Min särbos arbetsgivare var upp till min särbo med soc. Han missbrukar amfetamin. Nu är han spårlöst försvunnen. Det är ingen som har sett honom på en vecka. Kan soc ha kört iväg honom på behandlingshem. Är det någon här som har erfarenhet av att soc kommer hem och hämtar någon till behandlingshem.

    Soc hänvisar till tystnadsplikten.

    Hur länge kan man bli borta?

    Han erkände för mig 5 nov att han var fast i amfetamin och inte kan sluta själv. Tankarna bara snurrar runt.

  • Svar på tråden Borta efter besök av soc
  • Anonym (soc sekr 2)
    Sat 7 Dec 2019 21:02
    #1

    Så fort kommer man inte iväg på behandlingshem.

    Han har säkert dragit iväg pga skam.

  • Anonym (Kim)
    Sat 7 Dec 2019 22:34
    #2

    De har kunnat tagit honom till behandlingshem med stöd av LVM. Eller så gav arbetsgivaren ultimatum eftersom de har rehabiliteringsansvar.

  • Anonym (Vän)
    Sun 8 Dec 2019 18:35
    #3

    Tvärtom så brukar man få tjata sig till behandlingshem under en lång tid då det är väldigt dyrt. Notan ligger på drygt 3000 kronor om dygnet och är minimum 5 veckor.

    I detta fallet så får arbetsgivaren stå för kalaset då han har fast anställning.

    Antagligen så ligger han i nån lånad sommarstuga och försöker bli kvitt det själv eller så är han på piva psykiatrin och avgiftas där.

    Din största chans att få reda på något är nog av chefen då där inte finns något direkt sekretess regel i mellan arbetsgivare och anställd på det sättet.

    Hoppas att du får svar på var han befinner sig så att du kan få ro, det är jobbigt att gå i ovosshet.

Svar på tråden Borta efter besök av soc