• Mibo

    Biverkningar av Menopur???

    Jag började med Menopur i fredags och har sen dess haft riktigt oklara(?) biverkningar. I princip Ingen matlust, huvudvärk, rörig magen, allmänt seg i hela kroppen. Någon mer?

    Söker man på biverkningar så tycker jag bara att jag får upp om man blivit överstimulerad.

  • Svar på tråden Biverkningar av Menopur???
  • Anonym (Anonym (ivf:are))

    Hej!

    Läs på Fass, där står om de biverkningar som är både vanliga och mindre vanliga.
    https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20081221000028#side-effects

    P
    ersonligen blir jag väldigt trött , får migränliknande huvudvärk och min mage kraschar fullständigt av Menopur. Inte farligt att få dessa biverkningar men såklart jobbigt (jag har t.ex. svårt att utföra mitt arbete pga huvudvärken). Håller tummarna att det ger bra resultat för dig så det känns värt det i slutändan.

    Lycka till!

  • Mibo
    Anonym (Anonym (ivf:are)) skrev 2019-12-08 16:11:48 följande:

    Hej!

    Läs på Fass, där står om de biverkningar som är både vanliga och mindre vanliga.

    www.fass.se/LIF/product&nplId=20081221000028#side-effects

    Personligen blir jag väldigt trött , får migränliknande huvudvärk och min mage kraschar fullständigt av Menopur. Inte farligt att få dessa biverkningar men såklart jobbigt (jag har t.ex. svårt att utföra mitt arbete pga huvudvärken). Håller tummarna att det ger bra resultat för dig så det känns värt det i slutändan.

    Lycka till!


    Tack för ditt svar!

    Jag blev så osäker bara för jag hittade ingenstans att någon annan hade liknande biverkningar. Såklart att allas kroppar svarar olika men ändå lite skönt att någon haft lite lika.

    Förhoppningsvis så ska väl kroppen vänja sig lite bara.
  • Anonym (Anonym (ivf:are))
    Mibo skrev 2019-12-08 16:56:33 följande:
    Tack för ditt svar!

    Jag blev så osäker bara för jag hittade ingenstans att någon annan hade liknande biverkningar. Såklart att allas kroppar svarar olika men ändå lite skönt att någon haft lite lika.

    Förhoppningsvis så ska väl kroppen vänja sig lite bara.
    Det lilla! För min del håller biverkningarna i ända tills jag slutar ta sprutorna men som sagt, inget att vara orolig över även om det suger rent ut sagt att må så kasst av medicinerna :)
Svar på tråden Biverkningar av Menopur???