• matf

    Ska bebisen sparka så här lite i vecka 25?!

    Är gravid i vecka 25. Jag har känt sparkar varje dag från vecka 19, och då fladdrande rörelser och som små pet. Det känns fortfarande lika. Lite Pet, buffande och svepande rörelser. Tycker absolut inte sparkarna blir fel eller starkare. Så läser man att de ska bli starkare o starkare, och det gör mig lite orolig för om nått är fel? Kan bebisar kännas så lite? Borde jag kolla upp det?

  • Svar på tråden Ska bebisen sparka så här lite i vecka 25?!
  • JLES
    matf skrev 2019-12-09 15:01:18 följande:

    Är gravid i vecka 25. Jag har känt sparkar varje dag från vecka 19, och då fladdrande rörelser och som små pet. Det känns fortfarande lika. Lite Pet, buffande och svepande rörelser. Tycker absolut inte sparkarna blir fel eller starkare. Så läser man att de ska bli starkare o starkare, och det gör mig lite orolig för om nått är fel? Kan bebisar kännas så lite? Borde jag kolla upp det?


    Mina blev inte starkare förrän 30-32 typ. Då blev fladdret, pet och små sparkar till stora knuffar, stora svep och hårda knådningar. Moderkaka i framvägg.
  • matf
    JLES skrev 2019-12-09 15:15:20 följande:

    Mina blev inte starkare förrän 30-32 typ. Då blev fladdret, pet och små sparkar till stora knuffar, stora svep och hårda knådningar. Moderkaka i framvägg.


    Okej, min moderkaka är i bakvägg, och det är väl en anledning också att ja blir orolig av att känna henne så svagt. Känns som det borde va starkare knuffar.. vet inte om det är något man ska söka för heller. Kan väl inte direkt säga att det är minskade rörelser, det är lite olika från dag till dag hur mke jag känner henne, men svaga och diffusa trots att ja känt dem så långe..
  • JLES
    matf skrev 2019-12-09 18:48:42 följande:

    Okej, min moderkaka är i bakvägg, och det är väl en anledning också att ja blir orolig av att känna henne så svagt. Känns som det borde va starkare knuffar.. vet inte om det är något man ska söka för heller. Kan väl inte direkt säga att det är minskade rörelser, det är lite olika från dag till dag hur mke jag känner henne, men svaga och diffusa trots att ja känt dem så långe..


    Så länge du känner rörelser ofta (så ofta som din bebis brukar sparka) och som är tydliga nog att urskilja, tänker jag. Men du kan absolut rådfråga MVC och/eller förlossningen om du vill. :)
  • Anonym (Tja)

    Min son sparkade i princip bara på morgonen. Resten av dagen så var han helt lugn.  


    I v 25 tror jag inte sparkarna var särskilt starka alls. Det var senare i graviditeten som jag tyckte dom blev starka.


    Men om du är orolig så fråga en barnmorska. 

  • Bleha
    matf skrev 2019-12-09 18:48:42 följande:
    Okej, min moderkaka är i bakvägg, och det är väl en anledning också att ja blir orolig av att känna henne så svagt. Känns som det borde va starkare knuffar.. vet inte om det är något man ska söka för heller. Kan väl inte direkt säga att det är minskade rörelser, det är lite olika från dag till dag hur mke jag känner henne, men svaga och diffusa trots att ja känt dem så långe..
    Jag kände väldigt sällan fortfarande i vecka 25 bara tydliga sparkar eller hickningar ibland. Nu i vecka 29 är det extrem skillnad bara från förra veckan. Nu känns det jätte mycket långa perioder och syns tydligt utanpå magen också. Hör med din barnmorska. Tror inte du behöver vara orolig. För mig och många andra hjälper det att lägga sig ner för att känna bebisen, gör det om du är orolig. 
  • Vevoz

    Jag är i vecka 26 o min son karatesparkar loss där inne, ibland prickat han revbenen så jag hoppar till.

    Min moderkaka ligger i framvägg så han måste nog ta i rätt hårt för att det ska kännas ens.. Rädd hur han kan ta i sen i slutet av graviditeten. Hört om folk som får blåmärken

  • matf
    Vevoz skrev 2019-12-18 13:06:40 följande:

    Jag är i vecka 26 o min son karatesparkar loss där inne, ibland prickat han revbenen så jag hoppar till.

    Min moderkaka ligger i framvägg så han måste nog ta i rätt hårt för att det ska kännas ens.. Rädd hur han kan ta i sen i slutet av graviditeten. Hört om folk som får blåmärken


    Önskar att jag kände så mycket. Är gravid i vecka 27, fortfarande inga riktiga sparkar tycker jag. Men även om jag inte upplever att de blivit starkare så bör de blivit det något eftersom det syns utanpå magen nu och min sambo känner dem. Men verkar som bebisen vill vara lugn i magen.
Svar på tråden Ska bebisen sparka så här lite i vecka 25?!