• Rosblomman

    UL v6- ingen grav syntes?!

    Hjälp jag får panik!

    Jag är enligt appar gravid i v 5+2 och är på bim+8. Kan eventuellt vara i en tidigare gravid vecka då jag inte har någon koll på äl. Fick några droppar blod på toapapper 2ggr idag och fick panik och fick göra ett akut ultraljud. Detta är fjärde gången jag är gravid och jag har varit med om både x och missfall.

    På ultraljudet såg dom endast en förtjockad slemhinna och inget annat.dom tog hcg men jag har inte fått svaret på det än. Ska tillbaka om 2 dagar för att ta nytt UL och nytt hcg prov.

    Jag mår illa, har sprängande och ömmande bröst, förstoppning och mensvärk.

    Är det helt kört nu? Vad tror ni? Vad ska man kunna se? Läkaren kunde varken säga något positivt eller negativt men dom såg ingen graviditet varken i livmodern eller utanför. Läkaren gav mig dock inga som helst förhoppningar för att detta skulle bli en bra graviditet. Har någon varit med om något liknande och hur gick det? Vad kan man se på ett ultraljud i mellan vecka 4-6?

  • Svar på tråden UL v6- ingen grav syntes?!
  • JLES
    Rosblomman skrev 2019-12-09 15:25:39 följande:

    Hjälp jag får panik!

    Jag är enligt appar gravid i v 5+2 och är på bim+8. Kan eventuellt vara i en tidigare gravid vecka då jag inte har någon koll på äl. Fick några droppar blod på toapapper 2ggr idag och fick panik och fick göra ett akut ultraljud. Detta är fjärde gången jag är gravid och jag har varit med om både x och missfall.

    På ultraljudet såg dom endast en förtjockad slemhinna och inget annat.dom tog hcg men jag har inte fått svaret på det än. Ska tillbaka om 2 dagar för att ta nytt UL och nytt hcg prov.

    Jag mår illa, har sprängande och ömmande bröst, förstoppning och mensvärk.

    Är det helt kört nu? Vad tror ni? Vad ska man kunna se? Läkaren kunde varken säga något positivt eller negativt men dom såg ingen graviditet varken i livmodern eller utanför. Läkaren gav mig dock inga som helst förhoppningar för att detta skulle bli en bra graviditet. Har någon varit med om något liknande och hur gick det? Vad kan man se på ett ultraljud i mellan vecka 4-6?


    Det är inte alltid man ser en grav. på UL i din vecka. :D Avvakta tills nästa UL! :D
  • Jag är bara jag

    V.4 ser man ingenting utom en förtjockad slemhinna. V.5 ser man möjligen en fostersäck. V.6 ska man kunna se en fostersäck, men  inte mycket mer. V.7 börjar man kunna se hjärtat. V.8 ser man hjärtat. Har man räknat fel är det inget konstigt alls om VUL inte visar det förväntade. Gjorde de verkligen UL istället fattar jag verkligen varför inget syntes. Man ska inte göra UL så himla tidigt. Hcg och ett senare VUL kommer ge besked.

  • Rosblomman

    VUL menar jag såklart, inte UL. Tack för rättningen ???? men det är ju det, om jag är i vecka 6 så borde de kunna se något mer än bara förtjockad slemhinna. Läkaren gav mig inga förhoppningar utan började istället prata om IVF och sånt :(

  • Jag är bara jag
    Rosblomman skrev 2019-12-09 16:44:42 följande:
    VUL menar jag såklart, inte UL. Tack för rättningen ???? men det är ju det, om jag är i vecka 6 så borde de kunna se något mer än bara förtjockad slemhinna. Läkaren gav mig inga förhoppningar utan började istället prata om IVF och sånt :(
    Så tidigt gör bara några dagar bakåt i en graviditet skillnad. Man ska ALDRIG döma ut det som m.f innan man gjort VUL minst en vecka senare eller tagit flera hcg så man ser om och hur det stiger. Du säger 5+2 fast du egentligen inte vet. Det kanske är bara 4+4/5? En app kan ju helt omöjligt veta när du blev gravid. Har man inte koll på äl blir det en gissning. Ge inte upp hoppet än!
  • knivskrik

    Ge inte upp än! Min läkare vägrade lägga ett ultraljud innan vecka 8 just av anledningen att bara någon dag eller två kan göra stor skillnad så tidigt. 


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Rosblomman

    Tack för era svar. De ger mig lite hopp iallafall. Läkaren ringde nu tillbaka och mitt hcg värde ligger på 800. Vad nu det ska betyda? Läkaren kunde inte heller säga något.

  • Rosblomman

    Jag fick göra nytt vul 2 dagar senare och en hinnsäck syntes. Dagen efter började jag dock blöda. Inga mängder men jag blöder. Har även tappat alla gravsymtom.. läkaren sa via telefon att jag bör ställa mig in på missfall. Är helt förstörd. Det är nu 3dje graviditeten som inte lyckas. Vi har försökt i över 3 år :( ska dit igen på måndag för nytt vul.

    Jag är helt förstörd. Ligger bara i sängen elöer soffan hela dagarna och sover bort dagarna eller gråter. .

  • Jag är bara jag

    Beklagar! Efter 3 missfall har man rätt till en utredning och medicinsk hjälp. Jag fick barn efter drygt 10 år och 4 m.f så det finns absolut hopp!  Sörj, gråt, ta hand om dig och ta sen nya tag. {#emotions_dlg.flower}

  • Rosblomman

    Tack! Men jag tror att vi får bekosta det själv eftersom vi lider av sekunddär barnlöshet. Har redan ett barn som är 6år. Men vi står redan i kö till fertilitetskliniken. Tror ni att det är kört för mig nu, att jag faktiskt har ett missfall ?

    Torsdag kom en 10cm lång blod"sträng" på pappret när jag gick på toa. Sedan dess har blödit färsk röda droppar då och då, framförallt när jag går på toa.

    Illamåendet är borta och brösten ömmar inte lika mycket längre. Är det kört? :(

  • Makintoch
    Rosblomman skrev 2019-12-14 19:28:02 följande:

    Tack! Men jag tror att vi får bekosta det själv eftersom vi lider av sekunddär barnlöshet. Har redan ett barn som är 6år. Men vi står redan i kö till fertilitetskliniken. Tror ni att det är kört för mig nu, att jag faktiskt har ett missfall ?

    Torsdag kom en 10cm lång blod"sträng" på pappret när jag gick på toa. Sedan dess har blödit färsk röda droppar då och då, framförallt när jag går på toa.

    Illamåendet är borta och brösten ömmar inte lika mycket längre. Är det kört? :(


    Hur går det? Håller tummarna för dig! Kram
Svar på tråden UL v6- ingen grav syntes?!