• oscarsson85

    Svårt att förstå Nej

    Hej.

    Tänkte höra om någon har några tips eller råd här. Jag har en 1-åring som är hur fin som helst, glad, snäll, sover bra, äter bra och allt. Han är ett riktigt busfrö och älskar att busa med sin syster som är 4 år, dom har jättekul tillsammans.

    Men jag vet inte hur jag ska få honom att förstå vad Nej betyder. När t.ex hans syster somnar i soffan så ska han dit och krypa på henne, dra henne i håret och så och när jag tar bort honom från henne och säger ett bestämt Nej så bara skrattar han och ska upp på henne igen och göra samma sak. Han tror ju att dom ska busa så han förstår inte att det inte är läge för det då. I bland när jag ammar honom (han får tutte i bland) så kan han bita till i bröstvårtan och när jag säger nej så bara skrattar han och tror att vi ska busa. Hur får jag honom att förstå vad Nej betyder?

    Mvh Johanna

  • Svar på tråden Svårt att förstå Nej
  • Jag är bara jag

    Det ger sig med tiden. Han är bara ett år än. Vi kör också med aj,aj och nej tusen gånger per dag och ändå gör han om det. Småbarn funkar så. Saker som är totalförbjudna flyttar man på. Man avleder, erbjuder annat, förhindrar.

  • Anonym (Anonym)

    Om han är över ett år kan du med gott samvete sluta amma honom. Vid det här laget borde det finnas gott om annan slags mat han kan få i sig.

Svar på tråden Svårt att förstå Nej