• Koncentration

    Blir man påverkad annorlunda beroende om man dricker öl eller vin?

    Hej!


    Blir det annorlunda sorts fylla beroende på vilken alkoholdryck man dricker sig full till?

  • Svar på tråden Blir man påverkad annorlunda beroende om man dricker öl eller vin?
  • BurningDiamond

    Den kemiska strukturen hos etanol (den "aktiva substansen" för att skapa berusning) är identisk i vin, öl, och all annan alkohol menat för konsumtion. Därför reagerar kroppen identiskt på inmundigandet av dessa molekyler.

  • Koncentration
    BurningDiamond skrev 2019-12-11 16:50:00 följande:

    Den kemiska strukturen hos etanol (den "aktiva substansen" för att skapa berusning) är identisk i vin, öl, och all annan alkohol menat för konsumtion. Därför reagerar kroppen identiskt på inmundigandet av dessa molekyler.


    Frågan var om man blir fyllan blir annorlunda beroende på vad för dryck man dricker. Öl eller vin o.s.v.
  • BurningDiamond
    Koncentration skrev 2019-12-11 19:01:44 följande:
    Frågan var om man blir fyllan blir annorlunda beroende på vad för dryck man dricker. Öl eller vin o.s.v.
    Svaret är, som jag skrev, att molekylen etanol påverkar människokroppen identiskt, oavsett vilken vätska den levereras i.
  • Praktisk58

    Öl och vin innehåller mer än alkohol.

    Långsiktigt bruk påverkar hjärnan.

    Öl gör att du sympatiserar med SD.

    Vin, du blir kommunist, feminist eller grön.

  • Koncentration
    Praktisk58 skrev 2019-12-12 09:03:30 följande:

    Öl och vin innehåller mer än alkohol.

    Långsiktigt bruk påverkar hjärnan.

    Öl gör att du sympatiserar med SD.

    Vin, du blir kommunist, feminist eller grön.


    Men va fan?
  • IngGaard

    Kan inte tänka mig det, min pappa bruka kasta spydigheter om mamma när han dricker, spelar ingen roll vilken dryck. Han kastar ur sig elakheter även även när han är nykter. Min feministiska läggning säger att jag ska sätta stopp, men det är mammas problem tycker jag. Jag hittar gärna på att andra är si eller så för att ge negativ status till människor i min omgivning.

Svar på tråden Blir man påverkad annorlunda beroende om man dricker öl eller vin?