• extreme world

    Har du gått tillbaka till ett ex och har det funkat?

    Hej, jag är i en jätte jobbig sits just nu och mår ganska dåligt.

    Jag bor utomlands och har varit tillsammans med en kille i ca 8 månader nu.

    Vi hade en väldigt stressig November med mycket små bråk och ett bråk där jag tillslut frågade om vi skulle göra slut men det ville han inte.

    För några dagar sen hade vi en lång diskussion vad vi skulle göra med vår relation. Han är inte lycklig just nu, han känner att vår relation påverkar hans jobb och att det varit alldeles för mycket bråk.

    Jag håller med allt han sa men vill samtidigt jobba på allt. Tillslut förklara han att han behövde några dagar ifrån mig för han blir för ledsen och påverkad av allt.

    Det har gått 3 dagar nu och jag åker tillbaka till Sverige i en månad om 5 dagar. Vi hade sagt att vi skulle hålla ihop min sista vecka åtminstone men nu klarar vi inte ens av det, då vi båda blir så ledsna.

    Ett stort problem som han tycker, är att jag är så himla hård mot mig själv. Min mamma har pekat ut det i flera år och jag har aldrig tagit det på allvar tills han också sa det. Jag tänker inte ens på det men det har fått mig att inse att kanske behöver jag terapi för att bli mer snäll mot mig själv och jobba på min osäkerhet.

    Vilket är det mest osexiga som finns: att vara osäker på sig själv. Jag vill kunna komma tillbaka om en månad och vara en gladare och mer positiv-Jag.

    Jag tror också mina p piller gett mig ordentligt mycket mer ångest också vilket gjort mig mer osäker på mig själv (så dem slutade jag ta 2 dagar sen)

    Vilket som så vill jag samtidigt inte gå runt i en månad och vara hoppfull att vi blir tillsammans igen i januari, han sa att han kan tänka sig försöka igen men är samtidigt pessimistisk över att det kommer funka.

    Min fråga är: Har du varit i en liknande sits där ni behövde distans för att inse att ni ville vara tillsammans igen?

    Han är min bästa vän och jag älskar honom så mycket. Han säger fortfarande att han älskar mig och tycker detta är lika jobbigt som jag. :(

  • Svar på tråden Har du gått tillbaka till ett ex och har det funkat?
  • Fjäril kär

    Att bli snäll mot sig själv tar mycket längre tid än en månad. Det krävs kunskap, självinsikt och terapi för att lära sig jobba bort det.

    Det finns ingen quickfix som gör att du är en perfekt flickvän om en månad.

  • tjugoårsåldern

    Det går ibland.
    Det handlar mest om att välja kärleken.
    Jag tror inte att kärlek varar eller något. Man måste välja den. Zomma in den och zooma in allt annat. Då kan det vara förevigt.

Svar på tråden Har du gått tillbaka till ett ex och har det funkat?