• Tiffany

    30+ som fick barn

    Jag har en sån sjyk stress över att vara 32år o fylla 33 i mars o har fortf. Ej blivit gravid.

    Skulle behövs höra från er andra om nån känner igen sig?

    Ni som fick barn efter 30 hur gamla var ni? Alltså erat första barn

  • Svar på tråden 30+ som fick barn
  • nyfikenkvinna

    Jag blev gravid när jag var 34. Har e dotter. Nu försöker vi med ett litet syskon.. kan förstår sig att känna sig stress. Det var så för mig med.

  • Tiffany

    Oki hur gammal är du nu när ni försöker med nummer 2. Ja jag är sjukt stressad o oddsen känns emot mig då jag både är överviktig o har oregelbunden mens, men kör med äl tester o försöker såklart gå ner i vikt men det är tufft.

  • LaserFrida

    Är gravid nu, 34 år. Väntar tvillingar, blev gravid på första försöket trots både "hög ålder" och övervikt. :)

  • HeidiHR

    Fick mitt första barn när jag var 35, förra året. När han var 7 månader plussade jag med tvåan som väntas komma när som helst nu! Har försökt med tidigare partners i 7 år innan jag blev gravid med min nuvarande kille. Lycka till och hoppas du får plus snart!

  • Tiffany

    Tack för alla svar :) du som också är överviktig. Vad är ditt bmi om man får fråga?

    Jag längtar så mycket att få en liten plutt

  • LaserFrida
    Tiffany skrev 2019-12-12 20:18:47 följande:

    Tack för alla svar :) du som också är överviktig. Vad är ditt bmi om man får fråga?

    Jag längtar så mycket att få en liten plutt


    När jag plussade så hade jag bmi 38, har gått upp ca 5 kg nu i vecka 23. Min barnmorska och läkare är väldigt bra och vi har pratat om vikt, på mitt initiativ, och båda har försäkrat mig om att det inte är några problem eller konstigheter att ha mitt bmi. Riskerna är förhöjda men fortfarande väldigt små. Min bm har, på mitt initativ, sagt att om jag lyckas hålla mig till en uppgång på 10-12 kg är det bra, men att det inte är alltid man kan göra något åt viktuppgången.

    Har alltid haft god hälsa och bra värden och har det fortfarande. Har en "enkel" graviditet utan mågra större krämpor. Men eftersom det är två så blir det ju snabbt lite tyngre. :)
  • Tiffany

    Åh vad skönt o höra frida! All lycka med graviditeten ????

    Jag o killen tog werlabs prover förut där dem bland annat hittade lägre halter testosteron hos min kille , tror du det kn påverka barnaförsöken ? Funderar på att gå på en utredning kanske.

  • Anonym (Är gravid)

    Är gravid nu och har snart bf. Just fyllt 36! Första graviditeten. Förstår din stress, de hade jag med

  • LaserFrida
    Tiffany skrev 2019-12-12 22:47:16 följande:

    Åh vad skönt o höra frida! All lycka med graviditeten ????

    Jag o killen tog werlabs prover förut där dem bland annat hittade lägre halter testosteron hos min kille , tror du det kn påverka barnaförsöken ? Funderar på att gå på en utredning kanske.


    Jag har ingen aning faktiskt. Har ni försökt länge eller har du "bara fått för dig" att det inte kommer gå? Vi trodde det skulle dröja typ ett år, men det gick som sagt snabbt. Vi har inte tagit några sådana prover eller något, bara kört på :)

    Tack!! <3
  • Tiffany

    Vi har försökt till och från i ett år ca med lite avbrott. Fått 2 st missfall :(

  • linnéa001

    Jag var 33 år när jag fick min dotter. 33 år och 8 månader om man ska vara exakt. Bor i Stockholms innerstad och känner ingen som fått barn innan 30 år och de som har flera barn har så klart varit ännu äldre när andra barnet fötts. Tror medelåldern för förstföderskor är just 33 år i innerstaden.

    Försök att inte känna dig så stressad. Förstår att det är svårt om ni försökt ett tag men tänk inte så mycket på din ålder.

  • Tumvante

    32, nästan 33 när hon föddes. Fick nr 2 3 dagar innan jag blev 36. Nu är jag möjligtvis 37 med nr 3 om det går hela vägen...

Svar på tråden 30+ som fick barn