• Anonym (S)

    Finns det större risk att män är otrogna än kvinnor?

    Nu vet jag mycket väl att både män och kvinnor kan vara otrogna, ok?

    Vad jag syftar på här är att jag tycker jag hör oftare från män typ "det bara hände" eller "vi började kyssas och sen ja, det bara blev så"...

    Vill vara tydlig med att jag pratar generellt och utifrån hur JAG upplever det!

    Det är lättare att "övertyga" en man att vara otrogen än en kvinna.

    Mannen tänker mer med kuken (för att vara lite brysk) medan kvinnan tänker med huvudet.

    Har en man väl fått stånd (vilket han oftast kan få ganska lätt vid beröring ) så är det som att kroppen tar över. kvinnan får man "lirka" lite mer med, säga rätt saker och hon har inte lika lätt att bli våt bara av beröring utan det sitter mycket mer mentalt.

    Det kan ju betyda att kvinnor som hoppar över skaklarna är mer medveten om vad dom gör än männen är mitt i situationen...men också att männen riskerar relationer lättare bara för att få doppa. Vilket är värst? Att vara lömsk eller egoistisk?

    Jag pratar naturligtvis om män och kvinnor som inte planerar att vara otrogna, utan som ligger i ångest efter ett snedsteg på gårdagens firmafest.

    Generellt: män hamnar där för att de är kåta, kvinnor hamnar där för bekräftelse av något slag.

    Håller ni med mig eller har jag fel?

    Sen skulle det vara väldigt intressant att höra om någon man hamnat i situationen och mitt upp i allt det heta plötsligt fått förståndet till att avbryta? Tvivlar...men bevisa gärna motsatsen!:)

  • Svar på tråden Finns det större risk att män är otrogna än kvinnor?
  • Anonym (Hmm)

    Låter ororväckande att en man inte kan kontrollera sig när han har stånd. Så du menar att alla män är potentiella våldtäcksmän?

    Du menar att män inte söker bekräftelse och uppskattning på samma sätt som kvinnor som är otrogna?

    Du menar att kvinnor som är otrogna inte har ett sexuellt intresse av den hon är otrogen med?

    Men vi kan nog alla slå fast vid att känslomässig otrohet är betydligt värre än ett snedknull

  • Anonym (S)
    Anonym (Hmm) skrev 2019-12-12 13:06:07 följande:

    Låter ororväckande att en man inte kan kontrollera sig när han har stånd. Så du menar att alla män är potentiella våldtäcksmän?

    Du menar att män inte söker bekräftelse och uppskattning på samma sätt som kvinnor som är otrogna?

    Du menar att kvinnor som är otrogna inte har ett sexuellt intresse av den hon är otrogen med?

    Men vi kan nog alla slå fast vid att känslomässig otrohet är betydligt värre än ett snedknull


    Som jag skrev: GENERELLT! Vliket betyder, inte alla.

    Och våldtäkt är väl ingenting man utför bara för att man har stånd! Det handlar ju om makt, att man får stånd av just det. Herregud...
  • Anonym (op)

    Vet inte vem som är mest benägen att vara otrogen. Men jag har när jag var -yngre haft lite av en dragning till upptagna män, och har tyvärr aldrig fått ett nej.

  • blueblue

    Jag tror att bekräftelsen är boven i de allra flesta fall.

    Med det sagt behöver det inte med automatik betyda att varesig kvinna/man lever i ett dåligt förhållande.

    Att knulla eller bli knullad i stundens hetta kan vara/ge en otrolig kick just för stunden och jag tror det är den kicken många söker om man lever i ett slentriant förhållande.

    Jag tror det är lika många singlar som tänder på att ligga med någon som är i ett förhållande som det finns otrogna och därmed också söker kicken och hettan som tillfälligt uppstår.

    Kan ju bero på det absolut förbjudna och därför vill många äta av frukten just för att de inte egentligen får det.

  • Anonym (hurkieball)
    Anonym (op) skrev 2019-12-12 13:15:39 följande:

    Vet inte vem som är mest benägen att vara otrogen. Men jag har när jag var -yngre haft lite av en dragning till upptagna män, och har tyvärr aldrig fått ett nej.


    Det mäst spännande jag visste när jag va yngre (ca. 23-35), var att förföra upptagna äldre kvinnor. Gärna 15 - 20 år äldre. Fick sällan nej.

    Otroligt många otilfredställda nordiska kvinor ca. 40-60. För inte att prata på när dom kommer ner i södernvärmen på semester, holy shit vilket knullande !
  • Tecum

    Män har svårare att säga nej till sex än vad kvinnor har, det är välkänt. Det har inte att göra med om de får stånd eller ej, det är förväntningarna att män alltid ska vilja som spökar.
    Å andra sidan får kvinnor fler inviter och således fler chanser att falla för frestelsen. Större chans till bekräftelse. Så svaret på TS` fråga är nej.

  • Anonym (japp)

    Ingen man kommer någonsin att tacka nej till ett ligg med en snygg kvinna vare sig han är i ett förhållande eller ej, så svaret på din fråga är ja. Även lite off topic: varför går ni män in i förhållanden när det är omöjligt för er att hålla er till en? Ni skulle bespara er själva och andra så mycket tid om ni bara vore ärliga för er själva och förblir singlar.

Svar på tråden Finns det större risk att män är otrogna än kvinnor?