• simon1990

    Daglig verksamhet är ett skämt

    Hej

    På min dagliga verksamhet så jobbar vi tills halv elva sedan sitter vi bara av tiden tills vi får gå hem halv tre. Spela yatzy och sitta med mobilen. Är det så kommun och allmänheten ser på oss med AS och funktionshinder? Att vi är som barn. Jag har atypisk autism och på min dagliga verksamhet är det nästan bara folk med utvecklingsstörning och konstigt folk. Vill inte ha ett vanligt jobb för jag hör inte hemma bland vanligt folk. Känner någon igen sig? 

  • Svar på tråden Daglig verksamhet är ett skämt
  • Kusinen

    Har ingen erfarenhet av detta själv, men är verkligen jättetråkigt att det inte går att ordna en verksamhet som passar dina kunskaper, intressen och förmågor bättre.

  • Xenia

    Det viktiga för många är nog att få umgås med andra.

    Du får kontakta din handläggare på kommunen och säga att du vill ha en annan daglig verksamhet. Vill du ha en som är mer likt ett vanligt arbete? Eller något som handlar mer om dina intressen?

  • Freddie K

    Jag har daglig verksamhet och jag trivs väldigt bra där. Det känns som att jag gör någon nytta istället för att bara sitta av tiden. Jag skriver bland annat för vår tidning, men jag gör lite annat med. 


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Daglig verksamhet är ett skämt