• Thu 12 Dec 2019 16:49
    758 visningar
    3 svar
    3
    758

    Implementationsblödning eller tidigt missfall?

    Hur ska man veta vad det är man har? Ni som haft blödning i tidig graviditet, kan nk berätta hur den var och hur länge? Jag fick små tunna strimmor med blod 1 v efter äl, pågått 4 dagar nu och testade svagt positivt igår. Blödningen är kraftigare igår och idag. Mindre än mens än så länge men nu kommer även mörkare rött blod och jag behlver binda (hadr kanske fyllt 1/dag men jag byter ju). Kvinnokliniken sa att jag bara skulle avvakta. Men vill ju veta om det är kört eller ej.

  • Svar på tråden Implementationsblödning eller tidigt missfall?
  • Thu 12 Dec 2019 16:55
    #1


    Testet
  • Fri 13 Dec 2019 14:02
    #2
    sigge1235 skrev 2019-12-12 16:49:41 följande:

    Hur ska man veta vad det är man har? Ni som haft blödning i tidig graviditet, kan nk berätta hur den var och hur länge? Jag fick små tunna strimmor med blod 1 v efter äl, pågått 4 dagar nu och testade svagt positivt igår. Blödningen är kraftigare igår och idag. Mindre än mens än så länge men nu kommer även mörkare rött blod och jag behlver binda (hadr kanske fyllt 1/dag men jag byter ju). Kvinnokliniken sa att jag bara skulle avvakta. Men vill ju veta om det är kört eller ej.


    När jag väntade min dotter plussade jag på BIM-5 ungefär. Då blödde jag ungefär en femkrona färskt blod + mensvärk runt BIM i två dagar i rad. Sedan blödde jag ingenting mer förrän i vecka 8 och då blödde jag lite mindre än tidigare. Allt gick bra och för min del handlade det om en genombrottsblödning, jag fick alltså en blödning när kroppen trodde att jag egentligen skulle ha min mens. 

    Under mitt missfall var min mens 2 dagar sen och då tog jag ett neg. gravtest. Fick min mens (trodde jag) men jag slutade inte blöda utan fortsatte ha spottings efter min "mens". Tog ett gravtest som visade pos. och ringde Gyn. Efter två blodprov (hCG) kunde ett missfall konstateras och jag blödde i ytterliggare 6 veckor..

    Under denna graviditet plussade jag på BIM-3. Jag blödde ljusrosa och ljusbrunt med tillhörande mensvärk varje morgon mellan BIM till BIM+4. Hitills har allt gått bra iallafall, är i vecka 10 och har varit på UL samt hört hjärtat hemma (doppler).
  • Sun 9 Feb 2020 11:42
    #3

    Tänkte uppdatera att jag är i v.13 nu och sett fostret på kub =) blödde massor igen i v.12 men antagligen en tvilling som avvecklats och rester från det som blöder

Svar på tråden Implementationsblödning eller tidigt missfall?