• Asteria

    Nickel i Lindex babykläder?

    Hej!

    Vi har försökt komma i kontakt med Lindex kundtjänst utan att lyckas. Undrar om någon vet om det är nickel i dragkedja till pyjamas/tryckknapp till tröjor i deras babykollektion? Vår dotter har fått utslag på hals/nacke.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Nickel i Lindex babykläder?
  • Asteria
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2019-12-12 17:19:50 följande:

    Vadå "inte lyckats"? Svarar de inte på mail och telefon eller?

    about.lindex.com/sv/om-lindex/kontakta-oss/


    Nej, vi har suttit i telefonkö i en timma som bara loopar. När vi väljer att bli uppringda kan vi inte ange telefonnumret. Vi har ej fått svar på mail. Så tänkte att vi testar här, visserligen kan vi vänta någon dag men tyckte det var värt att testa här för att ev få svar direkt.
  • Anonym (Tips från coachen)
    Asteria skrev 2019-12-12 17:30:23 följande:
    Nej, vi har suttit i telefonkö i en timma som bara loopar. När vi väljer att bli uppringda kan vi inte ange telefonnumret. Vi har ej fått svar på mail. Så tänkte att vi testar här, visserligen kan vi vänta någon dag men tyckte det var värt att testa här för att ev få svar direkt.
    Så märkligt! Gillar inte företag som i princip gör sig onåbara på det där sättet. Hoppas ni får svar iaf. Försökte googla men hittade inget vettigt.
  • Anonym (Tips från coachen)
    Asteria skrev 2019-12-12 17:10:06 följande:

    Hej!

    Vi har försökt komma i kontakt med Lindex kundtjänst utan att lyckas. Undrar om någon vet om det är nickel i dragkedja till pyjamas/tryckknapp till tröjor i deras babykollektion? Vår dotter har fått utslag på hals/nacke.

    Tack på förhand!


    Men jag tänkte på en sak nu... Var sitter de där utslagen då? Alltså, sitter de i områden där knapparna och dragkedjorna ligger emot? För om de inte gör det så är det ju inte nickelallergi iaf iom att det är en kontaktallergi, det måste alltså bli hudkontakt.
  • Asteria
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2019-12-12 20:05:21 följande:

    Men jag tänkte på en sak nu... Var sitter de där utslagen då? Alltså, sitter de i områden där knapparna och dragkedjorna ligger emot? För om de inte gör det så är det ju inte nickelallergi iaf iom att det är en kontaktallergi, det måste alltså bli hudkontakt.


    Tack för att du engagerar dig! Jo, utslagen är precis där det är kontakt. Och jag har nickelallergi... Men det känns så märkligt om de har så höga halter nickel i sina knappar/dragkedjor, när vi har googlat verkar det som att det rent allmänt ska vara så låga halter nuförtiden att det inte orsakar allergi.
  • Anonym (Tips från coachen)
    Asteria skrev 2019-12-12 20:47:33 följande:
    Tack för att du engagerar dig! Jo, utslagen är precis där det är kontakt. Och jag har nickelallergi... Men det känns så märkligt om de har så höga halter nickel i sina knappar/dragkedjor, när vi har googlat verkar det som att det rent allmänt ska vara så låga halter nuförtiden att det inte orsakar allergi.
    Ja man kan tycka det iaf... Jag ser inte mig själv som nickelallergiker, men är kanske det för jag får utslag på magen av vissa jeansknappar! Inte alla, men det beror väl på halterna isf.

    Tips från coachen: tejpa insidan av plaggen med typ hudtejp från apoteket som man har till sår o sånt. Då skaver det inte emot!
Svar på tråden Nickel i Lindex babykläder?