• Tingeling15

    Hjälp.. är jag gravid eller vad är de som händer?

    Vet inte riktigt vart jag ska börja och är inte världens bästa berättare men jag behöver verkligen eran rådgivning.

    Jag har en ganska oregelbunden mennscykel då den kan variera alltifrån 31-45 dagar. Hade min ägglossning för ca 2 veckor sedan.. Under varje mens skjuts den upp med ca en vecka framåt. Idag är det 6 dagar kvar tills jag ska ha min beräknade mens. För ca 4-5 dagar sedan fick jag en blödning, liten liten rosa blödning som syntes när jag torkade mig. Under veckans gång har blödningen blivit allt mer rödare och betydligt mer. Men inte alls lika mycket som jag har vid mens. så det är verkligen inte början på en mens( känns iaf så) för jag får alltid Extremt brun samt röd mens i början. Har aldrig varit med om mellanblödningar innan eller liknade situation så känns så konstigt att man från ingenstans skulle ha en sån kort menscykeln jämfört vad jag brukar har.

    Kan vara värt att nämna att jag har inga preventivmedel samt att min partner och jag har avbrutet samlag.

    Känner att jag inte kan testa med grav test ännu eftersom jag tekniskt sett inte är sen..

    har verkligen ingen att prata med om detta.. så vilsen just nu..

  • Svar på tråden Hjälp.. är jag gravid eller vad är de som händer?
  • Anonym (E)

    Du kan visste testa med gravtest nu om det är 2 veckor sedan du hade ägglossning. Det där att man ska testa vid dagen för mens/utebliven mens är baserat på att man har 14 dagar mellan ägglossning och mens (vilket är det vanligaste). Har du längre än så behöver du inte vänta med att testa bara för det.

    Detta förutsätter dock att du vet att du faktiskt hade ägglossning för 2 veckor sedan. Låter högst onormalt att ha 20 dagar mellan äl och mens. Notmalt är 12-16 dagar. Du borde gå kolla upp vad din oregelbundenhet beror på.

    Och jo, man kan få mellanblödningar plötsligt någon gång trots att man inte haft det innan. Det är inte särskilt ovanligt. Det kan också vara starten på klimakteriet.

Svar på tråden Hjälp.. är jag gravid eller vad är de som händer?