• majekase

    Vart ska vi bo?

    Hej!

    Jag och maken vill flytta till hus. Vi bor nu i Göteborg men vill bort härifrån.

    Vi har släkt och vänner i Örebro, Vänersborg, Vårgårda och Norra Göteborg.

    Vi vill helst bo lantligt med hyfsat ok pendling till arbete och släkten.

    Jag vill ha snö på vintern och inte slask som det blir här! Gärna fint med svamp och bärskogar :)

    Vi arbetar inom skola och sjukvård.

    Helst Max pris på 2,5 miljoner.

    Så vart ska man flytta?? Värmland locka lite men det är ju långt från resten utom de i Örebro...

    Tacksam för tips.

  • Svar på tråden Vart ska vi bo?
  • Jagochdublirvi

    På Billingen. Det är nära till E20 så ni kommer lätt till era släktingar. Då det ligger lite (med betoning på lite) högre så är det oftare snö där än i tex Skara, Götene, Skövde och Mariestad. Men samtliga orter kan vara värt för er att kolla närmare på även om det kanske inte alltid är så mycket mer snö där än vad det är i Göteborg.

  • majekase

    Tack för tips! Runt Mariestad har jag funderat på men har ingen aning om hur det är att bo där? Har du?

  • majekase

    Tack för tips! Runt Mariestad har jag funderat på men har ingen aning om hur det är att bo där? Har du?

  • Jagochdublirvi

    Inte de senaste 22 åren ;) men jag kommer därifrån från början. Så det har väl hänt en del sedan dess. I Skövde bodde jag för 20 år sedan och då jobbade jag i Skara

  • nnnnnnnn
    majekase skrev 2019-12-13 21:34:54 följande:
    [quote=80097441][quote-nick]nnnnnnnn skrev 2019-12-13 19:56:38 följande:[/quote-nick]Där kan man ju definitivt hitta hus för mindre än 2,5 miljoner tex detta:

    www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-lyrestad-mari...[/qu

    Oj det va ju jättefint ????
    har släkt i de trakterna så när vi är där och man tar en tur på stan så stannar vi ofta och förundras över huspriserna.
    Hemnet, blocket eller liknande sidor ger bra överblick om ni funderar över vad ni får för pengarna.

    Med era jobb kan ni säkert få arbete snabbt.
  • majekase
    nnnnnnnn skrev 2019-12-14 10:39:08 följande:

    har släkt i de trakterna så när vi är där och man tar en tur på stan så stannar vi ofta och förundras över huspriserna.

    Hemnet, blocket eller liknande sidor ger bra överblick om ni funderar över vad ni får för pengarna.

    Med era jobb kan ni säkert få arbete snabbt.


    Ja jämför med vad man får i Göteborg så är det helt fantastiskt!

    Tack för tips !
Svar på tråden Vart ska vi bo?