• EONF

    Så svullen

    Är gravid 7+4, men så sjukt svullen. Det förändras inget under dagen, är jätte svullen från morgon till kväll. Har läst att det har med tarmarna att göra och jag har ju med detta blivit jätte förstoppad. Vad tar ni emot era magar? För jag har hundar så är ute och rör mig varje dag, äter normalt, men det är tvärstopp och sen då jätte svullen. Jobbigt att ha byxor haha. Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Så svullen
  • Orangebeans

    Ja, när jag var i v.7 (6+ något) ännu mer svullen än vad du är nu. Det la sig efter några veckor och sen var jag inte lika stor igen innan v.24-25... Rätt märkligt. Man förväntar sig inte att se ut att vara i 5-6:e månaden så tidigt. Hade haft väldigt svårt att dölja det på jobbet om det inte vore så att vi har bylsiga jobbkläder.

  • EONF
    Orangebeans skrev 2019-12-12 20:51:03 följande:

    Ja, när jag var i v.7 (6+ något) ännu mer svullen än vad du är nu. Det la sig efter några veckor och sen var jag inte lika stor igen innan v.24-25... Rätt märkligt. Man förväntar sig inte att se ut att vara i 5-6:e månaden så tidigt. Hade haft väldigt svårt att dölja det på jobbet om det inte vore så att vi har bylsiga jobbkläder.


    Jaha, man känner sig så stor och nu när det är så tidigt så är det ju bara en jobbig känsla. Men va skumt! Jag hoppas verkligen att det lägger sig snart, jag går med stora koftor på dagarna, mycket svart och stora långa halsdukar för att dölja den här magen så gott det går. För det är ingen som vet ännu och vill hålla det hemligt ett tag till
  • Amla07

    Jag gick upp 10 kg de första 10 veckorna (därefter 15 kg till..). Det berodde på mycket högt blodtryck och vätskeansamling. Fick börja med mammakläder i v 5, helt galet. Men berodde alltså på graviditetshypertoni. Så kolla blodtrycket.

Svar på tråden Så svullen