• joffan

    Fryser extremt mycket. Måste vara nåt fel?

    Jag fryser extremt mycket. Jag kör har jag högsta temperaturen i bilen/lastbilen. På lastbilen finns ett snäpp över 29 grader. Har jag på 27 grader fryser jag. När jag kommer hem på kvällarna så fryser jag oftast så pass mycket att det känns som det gör ont långt in i benmärgen. Jag måste då bada (jättevarmt, så pass att jag nästan bränner mig)

    Sista dagarna fryser jag så mycket att jaf bäddat ner mig under täcket och somnat jättetidigt. Jag mår inte bra av att frysa så mycket. Det blir handikappande och jag orkar inte göra nåt för att jag fryser.

    Ibland har det t.o.m hänt att jag blir yr och svimmar av värmen. Har vart till en läkare för detta. Han tog ett priv och sa att han inte hittade nåt fel.

    Någon mer som vart med om nåt liknande? Jag är inte underviktig så det finns massa underhudsfett. Däremot så upplever jag att där jag har fett blir jag kallare och det kyler ner resten av kropppen tills jag tar ett varmbad.

  • Svar på tråden Fryser extremt mycket. Måste vara nåt fel?
  • Ballu

    Jag hade kollat sköldkörteln tex. Hypotyreos är det vanligt att frysa...

  • Pilsner

    Rör du på dig något? Efter en rask promenad på någon kilometer fryser man inte på flera timmmar.

Svar på tråden Fryser extremt mycket. Måste vara nåt fel?