• annzi82

    Mindre fosterrörelser? Vecka 24

    Jag går och oroar mig. Bebis har buffat på rätt så tydligt de senaste 3 veckorna. Idag har jag knappt känt någonting ???? Förutom en gång i förmiddags och 2-3 små ?fisk?rörelser under dagen. Har iofs kunnat vara något mer under tiden jag jobbade som jag inte känt av (?) Men har nån av er med tidigare gravidteter vart med om detta? Är i vecka 24 (23+4)

  • Svar på tråden Mindre fosterrörelser? Vecka 24
  • Johanna1986

    Drick ett glas iskallt vatten och lägg dig på vänstersidan. Inom 30 minuter borde du känna något annars hade jag ringt bm.

  • Liv00

    Det hjälper tydligen inte med att man dricker ett glas kallt vatten, för mår barnet dåligt i magen så hjälper inte det. Ring och rådfråga! Hoppas att allt är väl! (Vill inte skrämma upp dig) trevlig helg på er

  • Ebo88

    Dom har ju lugna stunder i magen och bäbis kan ha vänt sig inåt och sparkar mot din rygg.

    Finns fortfarande skapligt med plats att ta sig runt i magen, men om du är orolig så ring!

    Jag var in på förlossningen 2 gånger mellan v.25-30 och 2 gånger mellan v.30-33 pga oro men det var lugnt alla gånger.

    Vår förra graviditet så dog vår flicka i magen i v.25 så oron var stor.

    Som sagt - ring och prata med dom om du är orolig

Svar på tråden Mindre fosterrörelser? Vecka 24