• Superanonym

    Ägglossning med Nuvaring?

    Hej,

    Jag behöver verkligen bolla mina tankar med någon då jag vet att min man hatar när jag spekulerar och oroar mig (oftast i onödan).

    Vi har inga planer på att skaffa fler barn, min man är osäker om han överhuvudtaget vill ha fler medan jag skulle bli väldigt glad om jag blev gravid även om vi inte försöker.

    Jag använder Nuvaring som jag använt från tonåren till snart mina 30 år. Jag känner mig säker med nuva ring men den här månaden har kroppen spökat ovanligt mycket.

    Mina symptom har varit en del illamående på kvällen med några kräkningar, mensvärk från mitten i cykeln (ägglossning(?) som jag inte ens ska ha) i en vecka. Dålig aptit och vissa dagar är jag så trött och tom sjukanmält mig från jobb för att bara sova, och då har jag sovit hela nätter och dagar. Samt en del känningar i bröst.

    Illamåendet och kräkningar a har däremot pågått redan innan senaste mensen ska tilläggas och har ingen aning om vad det kan bero på. Så det kan räknas bort.

    Andra dagar mår jag som vanligt, pigg och glad.

    Det jag funderar på är min molvärk och dålig aptit som är väldigt annorlunda jämfört med alla andra månader då jag knappt funderar på var i cykeln jag är eftersom att allt flyter på.

    Mitt rationella jag vet att jag ska vänta till bim, men ärligt, jag kan knappt tänka på nåt annat än ?tänk om jag är gravid?..

    Har nån haft liknande erfarenhet?

Svar på tråden Ägglossning med Nuvaring?