• sputnik

    BIM-5 , Någon som känt samma sak?

    Jag är på BIM-5. Tagit gravtest igår som visade neg. Alldeles för tidigt att testa, jag vet.

    Har idag fått konstiga symtom. Det liksom "bubblar" kring livmodern. Känns nästan som kolsyra. Det sticker till lite lätt på vänster sida från och till hela dagen. Flytningar som är tjocka, vita och kladdiga. Känns hela tiden som om jag ska kissa på mig eller som att jag redan har det.

    Orkar ingenting, ligger bara på soffan och växlar mellan glad/sprallig och trött/deppig.

    När plussade ni? Någon med samma symtom runt BIM-5?

    Vågar jag hoppas på knodd eller är det bara pms?

    Står inte ut med väntan på att få testa "ordentligt"

    Vilket test skulle ni säga är bäst?

  • Svar på tråden BIM-5 , Någon som känt samma sak?
  • Anonym (J)

    Kolsyra = gaser. Flytningar är vanligt och trötthet kan vara vad som helst, mest troligt pms.

    Alla tidiga graviditetssymtom kan lika gärna vara pms och det enda som kan avgöra skillnaden är ett graviditetstest samma dag eller efter förväntade mensen. Har man tur så kan man få positivt en två dagar innan.

    Rekomenderar testlagrets tester då du kan få typ 20st för 130:- = du kan i princip testa varje dag och längta och hoppas.

  • feliciamaria24

    Du överanalyserar allt du känner pga du vill bli gravid .. we all been there.

    Jag blev nyligen gravid och är i vecka 9 nu, mitt första gravid tecken var att jag samma dag som jag skulle haft mens mådde toppen och hade ingen känning av mens alls. Brukar annars vara seg och ha galet ont i magen ett tag innan mensen kommer.

  • Lilant

    Mensvärk,bröstvårtor som känns som dom blivit avklippta, illamående och en liten liten blödning på bim då är du garanterat gravid ????????

  • Anonym (M)

    Jag har fyra barn och väldigt kort menscykel så min mens kommer 8-9 dagar efter ägglossning. När jag har blivit gravid har jag fått positivt graviditetstest ÄL+8/9 (alltså BIM -6/5 för de som har 14 dagar mellan ägglossning och mens). De cykler då jag har varit gravid har jag haft två tecken på graviditet och det har varit körig mage (ont i magen, illamående och diarré) och mindre flytningar än annars. Det har jag inte haft som ogravid. Men alla de symptom som du beskriver har jag varje månad innan mens, oavsett om jag är gravid eller ej. Det är symptom på förhöjt progesteron, och det har man mellan ägglossning och nästa mens.

    Men, du kan såklart vara gravid ändå! :) Det är bara lurigt med symptomen som är samma oavsett graviditet eller ej för de allra flesta.

  • Anonym (op)

    Jag vet att få tror mig, men jag har känt när jag blivit gravid, väldigt väldigt tidigt.

    För mig kommer dock illamående nästan genast, direkt efter befruktning, sedan är jag sjukskriven fram till ca vecka 30.

  • elin9702

    Hej! Ni kanske kan hjälpa mig med?

    Hade ägglossning 6dec,

    Den 9e hade jag en nidblödning. Och jag har bim 20e dec.

    Har nu efter denna nidblödning haft som mensvärk ovanför äggstockarna.

    Har gjort neg gravtest men jag kanske testat för tidigt?

    När ska jag testa nästa gång? ????

    Har liksom liknande symptom med varit trött och lite smått irriterande och mina bröstvårtor är extremt styva och gör ont hela tiden! ????????

  • sputnik

    Tack för alla svar!

    Idag BIM-4 och mår tokilla.

    Fick åksjukekänslor på tåget till jobb och är aldrig åksjuk.

    Blir andfådd av minsta lilla och måste sätta mig ner för att "vila" efter att ha gått ett par 100 meter.

    Kan absolut vara pms, så svårt att avgöra. Har lång cykel på ca 30-32 dagar så kanske tar längre tid att testa plus om det nu skulle vara nåt?

  • Anonym (op)
    elin9702 skrev 2019-12-13 09:08:04 följande:

    Hej! Ni kanske kan hjälpa mig med?

    Hade ägglossning 6dec,

    Den 9e hade jag en nidblödning. Och jag har bim 20e dec.

    Har nu efter denna nidblödning haft som mensvärk ovanför äggstockarna.

    Har gjort neg gravtest men jag kanske testat för tidigt?

    När ska jag testa nästa gång? ????

    Har liksom liknande symptom med varit trött och lite smått irriterande och mina bröstvårtor är extremt styva och gör ont hela tiden! ????????


    Tidigaste jag testat positivt har varit två dagar innan mens.
  • okheei
    elin9702 skrev 2019-12-13 09:08:04 följande:

    Hej! Ni kanske kan hjälpa mig med?

    Hade ägglossning 6dec,

    Den 9e hade jag en nidblödning. Och jag har bim 20e dec.

    Har nu efter denna nidblödning haft som mensvärk ovanför äggstockarna.

    Har gjort neg gravtest men jag kanske testat för tidigt?

    När ska jag testa nästa gång? ????

    Har liksom liknande symptom med varit trött och lite smått irriterande och mina bröstvårtor är extremt styva och gör ont hela tiden! ????????


    Är du säker på att de var en nidblödning? & när gjorde du gravtestet? 
Svar på tråden BIM-5 , Någon som känt samma sak?