• Anonym (Letar)

    Psykolog/terapeut på ”distans”

    Hej!

    Jag bor utomlands, men skulle så gärna vilja hitta en svensk psykolog/terapeut som jag kan ?möta?, antingen via Skype eller via email.

    Tror jag är ute efter KBT.

    Har en utbrändhet och depression i bagaget (är inte akut längre, men visst påverkar det), men vill även ha hjälp i min relation till min man och mina barn. Vi har hamnat i en ond cirkel av bråk och trötthet. Vilket påverkar våra barn!! Vi skriker och tjatar och är slitna.

    Försökt komma över ytan själva, men tror vi/jag behöver professionell samtalshjälp att bolla med.

    Vet någon om en bra psykolog/terapeut man kan gå i terapi hos, fast på avstånd.

    Jag kan absolut tänka mig en skriftlig kontakt. Går det??

    Annars i andra hand via telefon/Skype.

    Tar tacksamt emot förslag och råd!

  • Svar på tråden Psykolog/terapeut på ”distans”
  • Anonym (Försök)

    Tillhör du någon region / landsting i Sverige? I så fall kan du ringa KRY, de har även psykologer. Annats är det väl bara att kontakta en psykolog och fråga om ni kan Skypea.

  • Anonym (Letar)

    [quote=80096089][quote-nick]HeidiHR skrev 2019-12-13 09:22:59 följande:[/quote-nick]Mindler erbjuder terapi online![/

    Å tack! Ska kolla upp dem.

  • Anonym (Letar)

    [quote=80096084][quote-nick]Anonym (Försök) skrev 2019-12-13 09:21:14 följande:[/quote-nick]Tillhör du någon region / landsting i Sverige? I så fall kan du ringa KRY, de har även psykologer. Annats är det väl bara att kontakta en psykolog och fråga om ni kan Skypea.[/

    Är utskrivna ur systemet, tyvärr.

    Men ja, kanske funkar att bara höra med någon.

  • Anonym (Letar)
    HeidiHR skrev 2019-12-13 09:22:59 följande:

    Mindler erbjuder terapi online!


    Äh!! Ser nu att det endast gäller folk som är skrivna i Sverige. Och som har en svensk registrerad telefon....
  • Anonym (tips)

    Du kommer inte att ha tillgång till sjukvård som ersätts av det svenska socialförsäkringssystemet.

    Testa ahum. Helt privat nätbaserad terapi.

Svar på tråden Psykolog/terapeut på ”distans”