• mandelskrutten

    Är det här ok?

    Tycker ni att en över 50 år kvinna kan bära stilettklackar, kort kort kjol, djup urringning, blonderat hår?

    Till jobb, vardags?

  • Svar på tråden Är det här ok?
  • Praktisk58

    Nej ! Men f-n ta den som kritiserar en transa över 50

  • Fröken Maria

    Ja självklart (det beror på vilket jobb hon har dock om det funkar på arbetstid) jag lägger ingen värdering i hur folk klär sig. Tycker inte det är snygg oavsett ålder men om män i 50+ kan gå klädda i byxor med hängslen som går upp till naveln för att täcka bukfetman eller att män med större bröst än a-b kupa, å stor späckmagen (du vet en stor hård mage) på sommaren går med bar överkropp då kan även kvinnor gå klädda hur som helst...

  • Ormen
    Fröken Maria skrev 2019-12-13 17:39:12 följande:

    Ja självklart (det beror på vilket jobb hon har dock om det funkar på arbetstid) jag lägger ingen värdering i hur folk klär sig. Tycker inte det är snygg oavsett ålder men om män i 50+ kan gå klädda i byxor med hängslen som går upp till naveln för att täcka bukfetman eller att män med större bröst än a-b kupa, å stor späckmagen (du vet en stor hård mage) på sommaren går med bar överkropp då kan även kvinnor gå klädda hur som helst...


    Fast näe, det är inte riktigt jämförbart eftersom kvinnokroppen är sexualiserad tyvärr, det är inte manskroppen förutom deras könsorgan.
  • Magical
    mandelskrutten skrev 2019-12-13 17:15:06 följande:

    Tycker ni att en över 50 år kvinna kan bära stilettklackar, kort kort kjol, djup urringning, blonderat hår?

    Till jobb, vardags?


    Jag tycker nog det beror på hur man ser ut i en sån kortkort kol oavsett ålder. Den sortens kjol passar bättre på vissa kroppsformer och har inte så mkt med ålder att göra.
  • Barbro45

    Att samtidigt ha både kortkort och urringning visar på bristande stilkänsla oavsett ålder. Antingen urringning eller kortkort. Höga klackar är alltid snyggt förutsatt att man klarar av att gå snyggt i dem. Ålder har ingen betydelse.

  • EmberEyes
    mandelskrutten skrev 2019-12-13 17:15:06 följande:

    Tycker ni att en över 50 år kvinna kan bära stilettklackar, kort kort kjol, djup urringning, blonderat hår?

    Till jobb, vardags?


    Jag tycker att den utstyrseln är opassande på alla, oavsett om du är 15, 50 eller 95.
  • UpYours23

    Klart folk får klä sig precis som de vill. Men då får man finna sig i att andra himlar med ögonen bakom ryggen på en också. 
    Även om man plastikopererat sig och använder botox så syns det alltid ändå att man åldras. Gamla tanter i tonårskläder ser desperat ut, lite wannabe cougar. 

    Samma sak om en tant i 90 årsåldern skulle sätta på sig stilettos och kortkort. Visst, hon KAN och hon FÅR. Men ser det ok ut? 

Svar på tråden Är det här ok?