• Anonym (Mårdåligt)

Fingervårtor, mår så dåligt!

Hej,

Har fingervårtor sedan 3 år tillbaka på samtliga händer. De är längs naglarna och huden runt om. Har bara blivit värre och värre trots behandling.. Har lagt ca 4 000 på behandling så länge, även fått bekräftat att detta är vårtor. Mår så otroligt dåligt över detta och det tar knäcken på mig. Känner att jag inte kan träffa vänner längre då jag känner mig äcklig. Speciellt vill jag inte träffa nya människor som jag behöver ta i hand.

Jag har även vårtor på fötterna. Men dessa känns inte lika jobbiga, då de inte syns. Jag känner mig som att jag sprider pesten omkring mig.

Någon som varit med om liknande? Hur fick ni bort dessa?

Testat vårtfri, transversal, äppelcidervinäger, silvertejp, frysning. 

• Svar på tråden Fingervårtor, mår så dåligt!
  • Anonym (Mårdåligt)

Mår så dåligt över allt på jobbet. Att folk ser mina händer. Tycker även att det är jobbigt då vi har fria kontorplatser på jobbet.. Tänk om ingen vill sitta där jag använt datamusen och tangentbordet..

• Anonym (Tänk positivt)
    Anonym (Mårdåligt) skrev 2019-12-13 23:36:18 följande:

Mår så dåligt över allt på jobbet. Att folk ser mina händer. Tycker även att det är jobbigt då vi har fria kontorplatser på jobbet.. Tänk om ingen vill sitta där jag använt datamusen och tangentbordet..

Det är ju jättebra att de syns så att folk kan undvika dig och riskera att bli smittade. Bär dermohandskar och säg att du har eksem.
  • Anonym (Mårdåligt)
    Anonym (Tänk positivt) skrev 2019-12-13 23:39:23 följande:
    Det är ju jättebra att de syns så att folk kan undvika dig och riskera att bli smittade. Bär dermohandskar och säg att du har eksem.
    Min bästa vän, sedan 9 år tillbaka har dragit sig undan mig den senaste tiden. Kan det vara pga. mina händer? Innan har vi alltid haft en fin relation..

Undviker att träffa folk i allmänhet. Är annars en väldigt social och glad person. Men nu lever jag isolerat, med avsteg från jobbet. Försöker jobba hemma någon dag i veckan, när möjligheten finns. 

Att träffa människor, undviker jag i allra största möjliga grad. Beställer även hem mat, för att slippa gå i affärer osv. Jobbigt att betala, samt gå och ta ett kopp kaffe med en vän.
  • Anonym (Tänk positivt)
    Anonym (Mårdåligt) skrev 2019-12-13 23:48:49 följande:

Min bästa vän, sedan 9 år tillbaka har dragit sig undan mig den senaste tiden. Kan det vara pga. mina händer? Innan har vi alltid haft en fin relation..

Undviker att träffa folk i allmänhet. Är annars en väldigt social och glad person. Men nu lever jag isolerat, med avsteg från jobbet. Försöker jobba hemma någon dag i veckan, när möjligheten finns. 

Att träffa människor, undviker jag i allra största möjliga grad. Beställer även hem mat, för att slippa gå i affärer osv. Jobbigt att betala, samt gå och ta ett kopp kaffe med en vän.

Har din bästs vän sett dina vårtor? Allt det praktiska du gör kan kvitta för det kompenserar inte ett liv som smittohärd och att förstöra andras liv.
  • Anonym (Luuuugn)

Jag förstår att det är jobbigt med vårtor på händerna men kom ihåg att det inte farliga. Har de behandlingar du provat varit hemma eller på klinik? Har du funderat på laserbehandling? Har du provat myrsyra? Vårtplåster? Pillar du mycket på dem?

• Anonym (Drrgf)

Samma här, men har bara en vårta på tummen. När jag hade samma problem under foten sedan åratal försvann det på en vecka när jag var på solsemester o vadade i havsvatten varje dag. Har nu läst att forskning visat att det hjälper att sitta med vårtan i vatten med salt i en stund varje kväll. Ska ta mig samman o testa, är ju billigt iaf o funkade ju på fötterna. Hoppas att det kan hjälpa dig också.

Svar på tråden Fingervårtor, mår så dåligt!