• LHUF

Var hos naprapat igår, rädd efter han knäckte..

Har några månader haft problem med ont i nacke, skuldror och framförallt höger arm., mycket ont i vissa rörelser osv.,mycket är nog stressrelaterat men även arbetsrelaterat

Bokade tid hos en duktig naprapat där jag bor som alla rekommenderar. Han körde med ultraljud över axeln och såg att det var mycket irriterat men ingen inflammation. Han började köra m stötvågsbehandling och sedan skulle han trycka på muskler osv. Men han sa att jag var oerhört stel och sedan skulle han trycka till på bröstkorgen för att lossa lite på spänningarna men jag var för stel, då kände han på nacken och så knäckte han den lite för att få igång flödet..

Men jag är sååå livrädd att det skall bli ngn stroke när de knäcker nacken, man har ju läst om att det har hänt..

Kan man känna sig lugn nu när det gått snart 1 dygn? Kanske finns det någon naprapat här inne som kan lugna mig?

Skall tillbaka n vecka men då kommer han inte få knäcka..

• Svar på tråden Var hos naprapat igår, rädd efter han knäckte..
  • Moder1

Han vet nog vad han gör.

Det är inte trevligt att bli knäckt men brukar bli bättre

• Solblomma30

Jag gick alltid till kiropraktor som knäckte min nacke förr. Sen läste jag som du också verkar ha gjort att det kan vara farligt och sen har jag aldrig gjort det igen. Men! Jag var hos kiropraktorn ibland en gång i veckan i flera månader innan dess, i upprepade perioder. Och nån stroke fick jag aldrig. Chansen att du får en propp pga att de manipulerar nacken är nog extremt liten, även om risken ökar lite lite med manipulering. Så jag tror inte att du behöver oroa dig alls om du är symptomfri!

• LHUF

Tack för svar. Har inga symptom mer än lite stel och känns som träningsvärk i axlar, nacke osv.. men det sa han att det var helt normalt att känna dagen efter

• Solblomma30
    LHUF skrev 2019-12-14 11:52:21 följande:

Tack för svar. Har inga symptom mer än lite stel och känns som träningsvärk i axlar, nacke osv.. men det sa han att det var helt normalt att känna dagen efter

Ja det låter inte som en stroke i mina öron ;) Tror att du utan tvekan kan släppa oron.
  • LHUF
    Solblomma30 skrev 2019-12-14 16:47:47 följande:

Ja det låter inte som en stroke i mina öron ;) Tror att du utan tvekan kan släppa oron.

Nej men man blir ju nojjig om det kan komma daga flera dagar r efter en sådan grej.
  • Solblomma30
    LHUF skrev 2019-12-14 19:26:43 följande:

Nej men man blir ju nojjig om det kan komma daga flera dagar r efter en sådan grej.

Förvisso. Chansen är dock extremt liten. Du kan ju få en stroke eller blodpropp annars också, av sex, hård ansträngning osv, om man ska dra resonemanget till sin spets. Eller hur? Sålänge du mår bra så mår du bra. Jag tror att du ska försöka glömma det hela. Risken är så väldigt liten att det kommer hända något pga manipulationen, så försök att släppa oron.
Svar på tråden Var hos naprapat igår, rädd efter han knäckte..