• LHUF

    Var hos naprapat igår, nu rädd efter han knäckte till..

    Har några månader haft problem med ont i nacke, skuldror och framförallt höger arm., mycket ont i vissa rörelser osv.,mycket är nog stressrelaterat men även arbetsrelaterat

    Bokade tid hos en duktig naprapat där jag bor som alla rekommenderar. Han körde med ultraljud över axeln och såg att det var mycket irriterat men ingen inflammation. Han började köra m stötvågsbehandling och sedan skulle han trycka på muskler osv. Men han sa att jag var oerhört stel och sedan skulle han trycka till på bröstkorgen för att lossa lite på spänningarna men jag var för stel, då kände han på nacken och så knäckte han den lite för att få igång flödet..

    Men jag är sååå livrädd att det skall bli ngn stroke när de knäcker nacken, man har ju läst om att det har hänt..

    Kan man känna sig lugn nu när det gått snart 1 dygn? Kanske finns det någon naprapat här inne som kan lugna mig?

    Skall tillbaka n vecka men då kommer han inte få knäcka..

  • Svar på tråden Var hos naprapat igår, nu rädd efter han knäckte till..
  • Mannenmytenlegenden

    Det låter som att han har gjort sitt jobb så det är nog inget att oroa sig för..

  • Sasu

    han gjorde ju så att blodflödet blir bättre, så risk för stroke är ju liten.

    Min kiropraktor börjar alltid med att knäcka nacken, då kan hon arbeta med ryggen och mina axlar mycket bättre.

  • LHUF
    Sasu skrev 2019-12-15 08:50:05 följande:

    han gjorde ju så att blodflödet blir bättre, så risk för stroke är ju liten.

    Min kiropraktor börjar alltid med att knäcka nacken, då kan hon arbeta med ryggen och mina axlar mycket bättre.


    Enligt vad man läser så har kiropraktor mer kunskap ang just knäcka nacke än naprapater.. men jag skall sluta oroa mig nu
Svar på tråden Var hos naprapat igår, nu rädd efter han knäckte till..