• Eje2016

    Östrogen vid pcos

    Hej, jag har skivor så många trådar om pcos men jag har 100 frågor jag måste få svar på.

    Vi har försök få barn i snart två år (med hjälp) och inget har funkat för att få igång ägglossning. För än jag åt p-piller i en månad och sen 4 letrazol om dagen i 5dagar + dagligt intag av metarformin. Dock blev jag inte gravid men hade ägglossning så fick egen mens. Glad tar jag samma dos av letrazol igen och inväntar ultraljud. Vad händer? Jo jag har för lite östrogen och slemhinnan växer inte bara äggen... min läkare vill att innan vi testar igen med p-piller och letrazol kollar hinnan en gång till två veckor senare.

    Jag är arg och trött på att min kropp är oförmögen att göra något själv men jag kämpar på.. till frågan! jag har köpet eget östrogen på hälsokost och äter dessa veckor jag väntar på nästa ultraljud är det något ni tror kommer ha någon effekt? Det är ändå mycket östrogen i? Och varför fick jag inte östrogen att äta nu? Är deg för kort tid?

    (Ska lägga till att det är ytterst svårt att få tag i min läkare när man inte har tid och glömde fåra)

    Förlåt för långt inlägg och tack för svar ????

Svar på tråden Östrogen vid pcos