• Misslarsson

    Blöder i vecka 6, hjälp!

    Jag plussade i torsdags efter att jag mått lite annorlunda och kännt att detta inte var en vanlig menstruation.

    PÅ min förra graviditet så hade jag endast mensvärk och ingen mens. Men nu har jag lite mensvärk och det kommer lite små skvättar blod detta är nu 8 dagen. Jag är i vecka 6 (5+2) och har inskrivning på tisdag hos bm. Jag är orolig och speciellt nu när jag blöder lite. Lägger till en bild hur det ser ut när jag varit på toan på pappret. Det är ljusrött blod.

  • Svar på tråden Blöder i vecka 6, hjälp!
  • Anonym (Sara)

    Ok. Vad vill du ha hjälp med?

    Antingen har du fått missfall eller så har du inte fått det.

  • Misslarsson

    Vissa har ju blödningar hela graviditeten och vissa inte. Sen är det ju inte klumpar utan det är bara "rent" blod. Svårt att tyda tänker om nån känner igen sig och har haft samma :)

  • Lita89

    Jag blödde till och från mellan vecka 5-10. Oerhört påfrestande mentalt! Är nu i v 26 och allt verkar vara bra :)

  • Jag är bara jag

    Omöjligt säga hur det är just för dig. Rosa/ljusrött utan klumpar och ont har för mig inte inneburit missfall. Hade så v.7 med första barnet. V.18 också. V.22 med andra barnet. Vid mina 4 m.f har jag haft rejält ont, blödit mycket, väldigt rött och tjockt. Bäst vore om du kunde göra VUL v.8- då skulle du få klart besked.

  • JLES

    För mig gick det bra när jag hade så. Men då blödde jag ungefär sådär mycket och sen ingenting mer.

  • Ebo88

    Jag blödde denna graviditet mellan v.7-v.11. Nu ligger hon här i vaggan bredvid och är 9 dagar gammal.

  • Anonym (22)
    Ebo88 skrev 2019-12-15 08:56:11 följande:

    Jag blödde denna graviditet mellan v.7-v.11. Nu ligger hon här i vaggan bredvid och är 9 dagar gammal.


    Alltså.. Jag måste bara säga (totalt orelaterat till tråden men nu måste jag få ur mig detta!). Jag har "följt dig" på Familjeliv sen du gick igenom det otänkbara.. 2 gånger. Följt och följt, men vi har skrivit i samma trådar och därför har jag fått höra om din historia. En av de gångerna var du till och med i min månadsgrupp och när det hände dig för andra gången blev jag fruktansvärt ledsen. Så oförtjänt! Jag har faktiskt tänkt på dig då och då efter detta! {#emotions_dlg.flower} Jag har inte varit på Familjeliv sedan min förra graviditet men nu är jag gravid igen och när jag för några veckor sedan såg i någon tråd att du var i sluttampen av graviditeten blev jag överlycklig, och nu när jag läser att dottern din är ute och mår bra, ja alltså.. Jag blir SÅÅ himla glad! Jag är så lycklig för din skull. Massa kramar. <3 
  • Anonym (K)
    Anonym (22) skrev 2019-12-15 20:30:30 följande:

    Alltså.. Jag måste bara säga (totalt orelaterat till tråden men nu måste jag få ur mig detta!). Jag har "följt dig" på Familjeliv sen du gick igenom det otänkbara.. 2 gånger. Följt och följt, men vi har skrivit i samma trådar och därför har jag fått höra om din historia. En av de gångerna var du till och med i min månadsgrupp och när det hände dig för andra gången blev jag fruktansvärt ledsen. Så oförtjänt! Jag har faktiskt tänkt på dig då och då efter detta!  Jag har inte varit på Familjeliv sedan min förra graviditet men nu är jag gravid igen och när jag för några veckor sedan såg i någon tråd att du var i sluttampen av graviditeten blev jag överlycklig, och nu när jag läser att dottern din är ute och mår bra, ja alltså.. Jag blir SÅÅ himla glad! Jag är så lycklig för din skull. Massa kramar. <3 


    Så fint skrivet <3
  • Ebo88
    Anonym (22) skrev 2019-12-15 20:30:30 följande:

    Alltså.. Jag måste bara säga (totalt orelaterat till tråden men nu måste jag få ur mig detta!). Jag har "följt dig" på Familjeliv sen du gick igenom det otänkbara.. 2 gånger. Följt och följt, men vi har skrivit i samma trådar och därför har jag fått höra om din historia. En av de gångerna var du till och med i min månadsgrupp och när det hände dig för andra gången blev jag fruktansvärt ledsen. Så oförtjänt! Jag har faktiskt tänkt på dig då och då efter detta!  Jag har inte varit på Familjeliv sedan min förra graviditet men nu är jag gravid igen och när jag för några veckor sedan såg i någon tråd att du var i sluttampen av graviditeten blev jag överlycklig, och nu när jag läser att dottern din är ute och mår bra, ja alltså.. Jag blir SÅÅ himla glad! Jag är så lycklig för din skull. Massa kramar. <3 


    Men Gud, nu gråter jag.

    Tack så jättemycket <3

    Det finns så otroligt fina människor inne på Familjeliv och du verkar vara en av dem. Tusen tack.

    Vi har våra änglabarn och nu har vi vår lilla stjärna, Stella :)
  • Anonym (22)
    Ebo88 skrev 2019-12-15 22:18:52 följande:
    Men Gud, nu gråter jag.

    Tack så jättemycket <3

    Det finns så otroligt fina människor inne på Familjeliv och du verkar vara en av dem. Tusen tack.

    Vi har våra änglabarn och nu har vi vår lilla stjärna, Stella :)
    Jag är OBESKRIVLIGT glad för eran skull. <3 Jag förstår att du njuter, och det gör du helt rätt i! Jag njuter också av att du äntligen fått din lilla stjärna Stella! Hjärta
  • Ebo88
    Anonym (22) skrev 2019-12-15 22:24:30 följande:

    Jag är OBESKRIVLIGT glad för eran skull. <3 Jag förstår att du njuter, och det gör du helt rätt i! Jag njuter också av att du äntligen fått din lilla stjärna Stella! 


    Tack så jätte mycket, det värmer otroligt. Underbara du <3
Svar på tråden Blöder i vecka 6, hjälp!