• Sat 14 Dec 2019 19:45
    366 visningar
    3 svar
    3
    366

    Sekundärt barnlös, fått Primolut Nor utskrivet

    Jag och min man har nu i 12 månader försökt få till ett syskon, utan resultat. Min menscykel har varierat mellan 27-39 dagar. Var igår på utredning för att kolla vad det är som kan stå på. Allt såg fint ut på både mig och min man. 


    Fick dock Primolut Nor utskrivet för min varierande cykellängd. Någon som ätit detta och faktiskt blivit gravida? Nu är det ju svårt att säga om man blir gravid pga piller eller om det skulle skett ändå. Jag tar ändå gärna era berättelser. Kanske finns det någon solskenshistoria här ute på Familjeliv?

  • Svar på tråden Sekundärt barnlös, fått Primolut Nor utskrivet
  • Anonym (H)
    Sat 14 Dec 2019 19:46
    #1

    Vad beror eran barnlöshet på?

  • Sat 14 Dec 2019 19:52
    #2
    Anonym (H) skrev 2019-12-14 19:46:58 följande:

    Vad beror eran barnlöshet på?


    Det vet vi dessvärre inte. Det tog oss 2,5 år att bli gravida med dottern. Fertilitetsutredningen då visade inte heller några avvikelser :/


    Min varierande cykellängd kan ställa till det med äl. Väntar på svar på hur min äggreserv ser ut. Förhoppningsvis är jag fertil några år till så det inte känns lika "kört"

  • Anonym (H)
    Sat 14 Dec 2019 19:55
    #3
    Min tur skrev 2019-12-14 19:52:12 följande:

    Det vet vi dessvärre inte. Det tog oss 2,5 år att bli gravida med dottern. Fertilitetsutredningen då visade inte heller några avvikelser :/

    Min varierande cykellängd kan ställa till det med äl. Väntar på svar på hur min äggreserv ser ut. Förhoppningsvis är jag fertil några år till så det inte känns lika "kört"


    Hur gammal är du? Det kan bero på stress etc.
Svar på tråden Sekundärt barnlös, fått Primolut Nor utskrivet