• Anonym (Kendra)

    Varför känner jag mig så"billig" när någon säger att jag är bra på sex??

    Har funderat på en sak hos mig själv återkommande gånger under livet.
    Skulle därför vilja kolla om det är fler tjejer som reagerar som jag!

    Jag tycker om sex, vill ha mycket sex när jag är i ett förhållande m.m. Tycker att det är viktigt att den biten fungerar bra!

    Min nuvarande kille brukar skämtsamt kalla mig för hans lilla kåtis. Han säger/skriver det som att det är något gulligt! Men jag tycker inte att det är gulligt och jag känner mig generad och billig när han uttrycker sig så! Han misstycker inte alls att jag lätt blir kåt och kan komma snabbt och flera gånger, och jag vet att han inte menar något illa, men ändå? Jag gillar inte att bli kallad det!

    Mitt ex kunde ofta ge mig komplimanger vad gäller sex, typ att du är så bra på att rida, du är så duktig på att suga, det märks att du har övat mycket på.. Även där, känner mig billig och blir förlägen..

    Handen på hjärtat, jag är nog vad man kallar "bra i sängen", men jag gillar inte att få komplimanger för det!

    Någon mer som reagerar som jag och som har någon teori om varför?

  • Svar på tråden Varför känner jag mig så"billig" när någon säger att jag är bra på sex??
  • Anonym (Kl)
    Anonym (Kendra) skrev 2019-12-14 20:31:53 följande:

    Har funderat på en sak hos mig själv återkommande gånger under livet.

    Skulle därför vilja kolla om det är fler tjejer som reagerar som jag!

    Jag tycker om sex, vill ha mycket sex när jag är i ett förhållande m.m. Tycker att det är viktigt att den biten fungerar bra!

    Min nuvarande kille brukar skämtsamt kalla mig för hans lilla kåtis. Han säger/skriver det som att det är något gulligt! Men jag tycker inte att det är gulligt och jag känner mig generad och billig när han uttrycker sig så! Han misstycker inte alls att jag lätt blir kåt och kan komma snabbt och flera gånger, och jag vet att han inte menar något illa, men ändå? Jag gillar inte att bli kallad det!

    Mitt ex kunde ofta ge mig komplimanger vad gäller sex, typ att du är så bra på att rida, du är så duktig på att suga, det märks att du har övat mycket på.. Även där, känner mig billig och blir förlägen..

    Handen på hjärtat, jag är nog vad man kallar "bra i sängen", men jag gillar inte att få komplimanger för det!

    Någon mer som reagerar som jag och som har någon teori om varför?


    Kanske är han dålig på att ge dig komplimanger för annat du gör eller hur du är, som inte har med sex att göra? Är man i ett seriöst förhållande som inte bara innehåller sex så vill man höra annat också annars är det självklart att du mer dig billig om du känner att det är det 'enda' som du duger till. Om du känner tillräckligt uppskattad för övrigt så kommer du även ha lättare för att få komplimanger för hur bra du är i sängen också:)
  • Anonym (Eh)

    Fast vadå "bra i sängen" man är inte per automatik bra i sängen bara för att man haft bra sex med någon, allt beror på hur man klickar med varandra.

    Man kan va "bra i sängen" med en person bara för att man klickar bra, och "dålig i sängen" med någon annan.

    Är trött på män som frågar "är du bra i sängen"? Det kan man liksom inte svara på innan man haft sex med den personen.

  • Giftskåneman

    Djupt förolämpande att kallas kåtis, han kan lika gärna kalla dig hora, han bara värdesätter sexet, inte dig, tyvärr.

  • Anonym (Hm)
    Giftskåneman skrev 2019-12-14 20:49:11 följande:
    Djupt förolämpande att kallas kåtis, han kan lika gärna kalla dig hora, han bara värdesätter sexet, inte dig, tyvärr.
    Trist om det är så
  • Anonym (Emma)

    Jag tror att det beror på att vi tjejer blivit fostrade till att man är en slampa om man gillar sex och gillar att ta för sig. Gjorde man det under tonåren så blev man ju kallad för hora och slampa. Killar kallas för en player istället och det har ju inte samma nedtryckande klang snarare tvärtom.

    Tjejer ska vara pryda samtidigt som man gillar en tjej som är vild i sängen. Men det ska stanna där. Fundera på din uppväxt var och hur det snackades om tjejer som hade mycket sex. Där har du nog svaret varför du tänker och känner som du gör.

  • Anonym (Kall)
    Anonym (Kendra) skrev 2019-12-14 20:31:53 följande:

    komplimanger vad gäller sex, typ att du är så bra på att rida,

    Handen på hjärtat, jag är nog vad man kallar "bra i sängen", men jag gillar inte att få komplimanger för det!

    Någon mer som reagerar som jag och som har någon teori om varför?


    Tycker du det är jobbiga komplimanger?
  • Smed75
    Anonym (Eh) skrev 2019-12-14 20:38:45 följande:

    Fast vadå "bra i sängen" man är inte per automatik bra i sängen bara för att man haft bra sex med någon, allt beror på hur man klickar med varandra.

    Man kan va "bra i sängen" med en person bara för att man klickar bra, och "dålig i sängen" med någon annan.

    Är trött på män som frågar "är du bra i sängen"? Det kan man liksom inte svara på innan man haft sex med den personen.


    Du är klok du =)

    Håller verkligen med dig!
  • Aikido
    Anonym (Kendra) skrev 2019-12-14 20:31:53 följande:

    Handen på hjärtat, jag är nog vad man kallar "bra i sängen", men jag gillar inte att få komplimanger för det!


    Kan relatera till det. Är själv bra i sängen (har inte ramlat ur sedan jag var en liten parvel) men vill inte få det uppkört i ansiktet.
  • dream on
    Giftskåneman skrev 2019-12-14 20:49:11 följande:

    Djupt förolämpande att kallas kåtis, han kan lika gärna kalla dig hora, han bara värdesätter sexet, inte dig, tyvärr.


    Håller inte med. Det beror helt på hur och i vilket sammanhang det sägs. Man kan väl uppskatta både sexet och personen? Om TS däremot har uttryckt att hon ogillar att bli kallad kåtis och han fortsätter är det en annan sak. Tror på en kombination av internaliserade samhällsnormer och kanske en känsla av att inte duga på andra vis.
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (långochmörk)

    Tycker det är härligt med tjejer som är duktiga på att rida och suga, duktiga på sex liksom och man märker att dom har erfarenhet. MEN jag skulle aldrig gifta mig med en sådan tjej, utan då väntar jag på en oerfaren tjej. Det är lite dubbelstandard, men som sagt "billig" tycker jag stämmer.

Svar på tråden Varför känner jag mig så"billig" när någon säger att jag är bra på sex??