• zivv

    Hur nog är ni med dokumentera nya tänder?

    Skriver ni upp varenda ny tand som kommer?

    Jag har lite dåligt samvete för har bara skrivit lite slarvigt och verkligen inte exakta datum för varje tand. Märker nu att nog flera till har kommit men vet inte när.

    Känns stressande och får dåligt samvete att jag inte har koll. Men de ju så svårt att se dom då man inte får titta längre in i munnen, och tandborstning är nog så kamp, att då börja känna o titta efter tänder känns som för mycket kamp.

    Tänker att man sett endel fylla i hela tandkartor med exakta datum för varje tand :/

  • Svar på tråden Hur nog är ni med dokumentera nya tänder?
  • zivv
    Studentpappa skrev 2019-12-14 22:29:15 följande:

    Va?


    Att skriva upp när barnet får sina alla tänder. För att sedan kunma gå tillbaka och se vid vilken ålder de kom
  • Studentpappa
    zivv skrev 2019-12-15 00:20:25 följande:
    Att skriva upp när barnet får sina alla tänder. För att sedan kunma gå tillbaka och se vid vilken ålder de kom
    Det förstod jag också, men varför ska man göra det? Kanske är något man känner är viktigt när barnet är väldigt litet och man är inne i den bubblan men är man utanför den så är det nog ungefär lika intressant som att knyta skorna. 

    Hur tusan kan man få dåligt samvete över det? Snacka om att göra sig själv en otjänst. Du lär få det jobbigt framgent om datum för tänder skapar stress.
    Ride it like you stole it
  • LejonSa

    Varför skulle man dokumentera det? Jag vet på ett ungefär när barn nr 1 fick sina första. Runt 8-9 mån var han. Därefter. Noll koll.

    Barn nr 2 kan jag just nu inte minnas när han fick sina första. Men något senare än barn nr 1. Så pass mkt minns jag.

    Lägg energi på annat. Finns annat som är viktigare att lägga på minnet kring barnen i så fall. God jul!

Svar på tråden Hur nog är ni med dokumentera nya tänder?