• Frugårman

    Tjäna snabba pengar?

    Jag har skulder på cirka 100.000 kr för ja, man har ju varit dum i huvet och handlat för pengar som inte finns. Nu vill jag betala av min skuld men jag har väldigt låg lön, cirka 13.000 varje månad. Ska självklart söka nytt jobb där ja kan få jobba mer än de 60% ja jobbar nu, men vill även hitta något vid sidan om eller som man kan ha på heltid där man kan tjäna större pengar, hyfsat snabbt iaf... har ni några tips?

  • Svar på tråden Tjäna snabba pengar?
  • nnnnnnnn

    Testa att få extrajobb nu inför jul, om du kan jobba i affärer, restauranger, städa, sälja julgranar mm. så kan du säkert få ihop rätt många timmar nu före jul. Om du jobbar 60% så kanske du kan jobba ett par timmar före/efter ditt vanliga jobb + de dagar du är ledig tex helgerna.
    Det är inte många dagar kvar till jul, men många har personalbrist och skriker efter extraarbetare.
    Kanske bättre att jobba 12-timmarsdagar nu i en dryg vecka + mellandagarna => ca 2 veckor med mycket jobb.

    Sen har du ju fler referenser med, till när du söker nytt jobb.

    Lycka till!

    (för övrig så gäller väl att sälja av allt som kan säljas... Oseriösa förslag som att köpa lotter mm funkar mest i fantasin)

  • nnnnnnnn

    Och det bästa sätten att "tjäna pengar" brukar vara:
    1) Minimera utgifterna
    2) Jobba mycket, kanske 2 jobb? Då har du lite tid att göra av med pengar + drar in 2 löner med samma låga utgifter så allt du drar in utöver dina förväntade 13000 kr kan användas till lånebetalningar.

  • Frugårman
    nnnnnnnn skrev 2019-12-15 18:19:54 följande:

    Och det bästa sätten att "tjäna pengar" brukar vara:

    1) Minimera utgifterna

    2) Jobba mycket, kanske 2 jobb? Då har du lite tid att göra av med pengar + drar in 2 löner med samma låga utgifter så allt du drar in utöver dina förväntade 13000 kr kan användas till lånebetalningar.[/

    [quote=80101403][quote-nick]nnnnnnnn skrev 2019-12-15 18:19:54 följande:[/quote-nick]Och det bästa sätten att "tjäna pengar" brukar vara:

    1) Minimera utgifterna

    2) Jobba mycket, kanske 2 jobb? Då har du lite tid att göra av med pengar + drar in 2 löner med samma låga utgifter så allt du drar in utöver dina förväntade 13000 kr kan användas till lånebetalningar.


    Tack för tipset, känns lite tajt om tid o få tag i extrajobb nu dock då ja bor i småstad, men ska tjata lite på mitt nuvarande och söka runt som en galning.
  • Frugårman
    nnnnnnnn skrev 2019-12-15 18:19:54 följande:

    Och det bästa sätten att "tjäna pengar" brukar vara:

    1) Minimera utgifterna

    2) Jobba mycket, kanske 2 jobb? Då har du lite tid att göra av med pengar + drar in 2 löner med samma låga utgifter så allt du drar in utöver dina förväntade 13000 kr kan användas till lånebetalningar.[/

    [quote=80101403][quote-nick]nnnnnnnn skrev 2019-12-15 18:19:54 följande:[/quote-nick]Och det bästa sätten att "tjäna pengar" brukar vara:

    1) Minimera utgifterna

    2) Jobba mycket, kanske 2 jobb? Då har du lite tid att göra av med pengar + drar in 2 löner med samma låga utgifter så allt du drar in utöver dina förväntade 13000 kr kan användas till lånebetalningar.


    Tack för tipset, känns lite tajt om tid o få tag i extrajobb nu dock då ja bor i småstad, men ska tjata lite på mitt nuvarande och söka runt som en galning.
  • complicit

    Tänk bara på skatten om du har två jobb, så att du inte får en massa restskatt.

    Vad har du handlat för pengarna? Kan du sälja något av det?

  • Frugårman
    complicit skrev 2019-12-15 18:32:23 följande:

    Tänk bara på skatten om du har två jobb, så att du inte får en massa restskatt.

    Vad har du handlat för pengarna? Kan du sälja något av det?


    Mängder med kläder o annan skit. Blir knappt lönsamt o sälja för blir bara skambud..
Svar på tråden Tjäna snabba pengar?