Tycker du att det är skönt eller jobbigt att gråta?
Jag hör ibland kvinnor säga att de kan titta på nån snyftarfilm bara för att de tycker att det är så skönt att få gråta ibland.
Jag har med åren - har fyllt 50 - blivit allt mer lättrörd. Eftersom jag är man så finns det säkert ett noga inlärt beteende hos mig att jag ska undvika att gråta. Men ibland så tillåter jag mig att släppa fram tårarna och det ska jag säga, att det är inte nån skön känsla! Jag får liksom ont i hela kroppen av det och främst i bröstkorgen. Och om jag verkligen släpper fram gråten och gråter en lite längre stund så tar det sedan en lång stund innan jag har hämtat mig och börjar må bra igen.
En del säger att deras ångest släpper om de får gråta en skvätt. Jag får snarare ångest av att gråta, och då är det inte för att jag oroar mig för vad andra ska tycka eftersom jag ytterst sällan gråter så andra ser det. Nej, jag får i min ensamhet ont i kroppen och ångestliknande känslor, eller känner en tyngd i kroppen, av att släppa fram gråten när jag ser nåt sorgligt eller sentimentalt på TV.
Hur är det med er andra?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-15 18:26
Jag missade visst att tillåta anonyma svar så jag startade en ny tråd med samma namn. Svara i den istället och strunta i den här tråden!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-15 18:28
Mysko, det går att vara anonym i den här tråden. Rörde jag till det nu?...