• Bella044

    Är som en fånge i förhållandet, tar mig inte ur det!

    Om man är i ett förhållande som man inte trivs i, älskar inte personen utan bara retar sig på hen. Är rädd för att vara ensam så stannar samt att personen får vansinnes utbrott så fort en seperation är på tal. Slår sönder allt och hotar med att ta livet av sig osv. Tar sig bara inte därifrån är som fastfrusen och månaderna bara går. Har inget sexliv tillsammans och inga intressen gemensamt överhuvudtaget. Hur gör man för att klara av att lämna?? Det största problemet är rädslar över att vara själv ens för en dag.. Dysfunktionell och moment 22..

  • Svar på tråden Är som en fånge i förhållandet, tar mig inte ur det!
  • Bella044
    CitronTulo skrev 2019-12-15 22:37:58 följande:

    Vad är det som du är rädd för med att vara själv?


    Jag får panik när jag är själv.. Jag har aldrig varit själv någonsin så har inte lärt mig och nu så är jag vuxen. Får sån fruktansvärd ångest bara av tanken. Klarar inte av det.
  • Bella044
    CitronTulo skrev 2019-12-15 22:37:58 följande:

    Vad är det som du är rädd för med att vara själv?


    Jag får panik när jag är själv.. Jag har aldrig varit själv någonsin så har inte lärt mig och nu så är jag vuxen. Får sån fruktansvärd ångest bara av tanken. Klarar inte av det.
  • TL12

    Du måste först få hjälp med dina ångest problem så att du blir lugnare inombords

    Troligen så har du ju denna ångest pga av din livs situation.

    Min råd : att lev ditt eget liv det sk förhållandet du har och börja planera för att lämna ditt ångestförhållande.

    Planera för var du ska bo , hur du ska göra praktiskt när du lämnar. Eftersom du verkar bo med en galning så måste du lämna vederbörande tvärt och helt oväntat.

    Ta hjälp av närstående eller kompisar.

    Din galning ska komma hem från jobbet å du finns inte kvar där längre och inte dina saker. Ingenting som man kan göra utan planering, sätt fart så försvinner ångesten och tyck inte då synd om dig själv.

    Det är bara du som kan ändra ditt liv.

    Kör hårt , lycka till.

  • Bella044
    TL12 skrev 2019-12-15 23:31:42 följande:

    Du måste först få hjälp med dina ångest problem så att du blir lugnare inombords

    Troligen så har du ju denna ångest pga av din livs situation.

    Min råd : att lev ditt eget liv det sk förhållandet du har och börja planera för att lämna ditt ångestförhållande.

    Planera för var du ska bo , hur du ska göra praktiskt när du lämnar. Eftersom du verkar bo med en galning så måste du lämna vederbörande tvärt och helt oväntat.

    Ta hjälp av närstående eller kompisar.

    Din galning ska komma hem från jobbet å du finns inte kvar där längre och inte dina saker. Ingenting som man kan göra utan planering, sätt fart så försvinner ångesten och tyck inte då synd om dig själv.

    Det är bara du som kan ändra ditt liv.

    Kör hårt , lycka till.


    Hej! Tack för de bra tipsen och sparken.

    Jag ska börja planera mentalt.

    Tack detsamma!
Svar på tråden Är som en fånge i förhållandet, tar mig inte ur det!