Haha, men verkligen! Man har ju hört så det sprutar ur öronen hur viktigt det är att skydda sig, en trodde ju det skulle ta sig på ett halvdant ligg ;)
Jag har alltid varit regelbunden på 30 dagar med rikliga blödningar. Efter mitt andra barn ändrades min cykel radikalt till väldigt oregelbunden på allt mellan 14 till 23 dagar och sparsam blödning. Jag tänkte först inte överdrivet mycket på det utan tänkte tvärtom att det är vanligt att cykeln förändras efter 2 barn och några år äldre. I maj tyckte jag dock det var konstigt för då hade jag precis som förr en väldigt riklig blödning och en cykel på hela 27 dagar. Sedan trillade polletten ner när jag i september fick kraftiga ägglossningssmärtor, en cykel på 32 dagar och en riklig blödning igen. Hehe, som sagt tog det ett tag att förstå, men nu tror jag att jag förstår min kropp igen ;) Jag hoppas att det är kroppen som bara segar lite efter två relativt täta graviditeter, skiljer 2,5 år på barnen, och att den med hjälp av progesteronkräm kommer igång så småningom.. Men jag känner lite som du att jag egentligen inte vill ha för stor åldersskillnad så jag hoppas på förr snarare än senare ;)