• Mon 16 Dec 2019 11:10
    524 visningar
    11 svar
    +1
    11
    524

    Jag saknar en funktion på FL

    Hej.

    Jag tycker att det fattas en funktion här på FL och det är att kunna redigera och att kunna ta bort.

    Jag tror nämligen att människor många gånger skriver i affekt och inte hinner tänka på vad det är dom postar.

    Många ggr kommer det inlägg som är samma flera gånger på raken också o då kan det också vara bra att kunna ta bort.

    Ibland kan det vara så att en tråd går helt överstyr och TS blir ledsen för att svaren inte blir som hon/han tänkt. Osv osv

    Så! Varför kan vi inte få radera eller redigera ?

  • Svar på tråden Jag saknar en funktion på FL
  • Anonym (Tanke­)
    Mon 16 Dec 2019 11:28
    #1

    Jag är inte moderator eller har någon som helst koppling till sajten (mer än att jag hänger här och läser).

    Spontant är min tanke att man inte kan ta bort sina egna poster, för att man inte skall kunna skriva något riktigt "illa" ex hets mot folkgrupp (eller sexannonser) etc och sedan hinna radera det innan en moderator hinner se det, och kanske stänga av kontot.

  • Mon 16 Dec 2019 11:35
    #2

    Tycker det är betydligt mer irriterande att det ALLTID står "0 visningar". När moderatorerna ville att vi skulle skriva om vad FL skulle göra för att FL skulle bli bättre så skev jag det som förslag men de kommande inte ens förslaget, utan de enda som kommenterade var andra medlemmar som tycker likadant som jag.

  • Mon 16 Dec 2019 12:22
    #3

    Det borde väl inte vara så himla svårt att fixa den funktionen.

    Dessutom kanske vi slipper en del språkpoliser som gärna kommenterar fast det inte ens hör till ämnet.

  • Mon 16 Dec 2019 12:26
    #4

    Ibland, när man har skrivit ett inlägg så tar det jättelång tid innan det postas. Då blir man osäker på om man verkligen fått iväg den

    Det kan ju vara nåt som är långt och viktigt och då vill man ju vara säker på att det kommer fram. O så trycker man en gång till... ifall de inte gått iväg. Och plötsligt så skickar den dubbelt.

    Det är ju lite pinsamt tycker jag iaf.

    Då vore det ju jättebra om man kan ta bort det ena.

  • Mon 16 Dec 2019 12:52
    #5
    Deceree1 skrev 2019-12-16 11:10:31 följande:
    Hej.
    Jag tycker att det fattas en funktion här på FL och det är att kunna redigera och att kunna ta bort.
    Jag tror nämligen att människor många gånger skriver i affekt och inte hinner tänka på vad det är dom postar.
    Många ggr kommer det inlägg som är samma flera gånger på raken också o då kan det också vara bra att kunna ta bort.
    Ibland kan det vara så att en tråd går helt överstyr och TS blir ledsen för att svaren inte blir som hon/han tänkt. Osv osv
    Så! Varför kan vi inte få radera eller redigera ?
    Håller helt med, En redigeringsfunktion bör finnas under åtminstone en halvtimme och därefter kanske inlägget kan låsas per automatik. Då hinner man, även efter publicering, rätta felsyftningar, stavfel, glömda ord etc. Finns på Flashback och fungerar alldeles förträffligt. 
  • Mon 16 Dec 2019 16:46
    #6

    Håller med om det vore bra med en redigeringsfunktion men då ska den va tidsbegränsad till typ 10 minuter efter man postat. Blir det möjligt redigera långt efter man postat finns stor risk för missbruk och det ska av samma skäl öht inte finnas möjlighet radera egna inlägg.

    Sen skulle det ju rent allmänt behövas modereras mer aktivt i forumet dvs ett helt team mods som aktivt jobbar med att hålla ordning. Men jag inser att ingenting kommer förändras här på FL tråkigt nog. :/

  • Anonym (12345­)
    Sun 29 Dec 2019 15:25
    #7

    Flera sidor har så att man kan skriva ett inlägg redigera eller radera det inom en viss tid.

    Många trycker flera grg och postar då sitt inlägg 4-5 ggr efter varandra.
    Uppstår det ska man trycka på anmäl och välja övrigt och ange dubellpost då tas dom bort av admin och man håller forumet rent och i ett läsbart skick.

    FL är nog också enda forumet / socialla medier där man inte kan radera sina PM/Mail.

  • Anonym (Ointr­esse)
    Sun 29 Dec 2019 17:02
    #8

    Mamma Familjeliv är kanske inte lika teknikintresserad som pappa Flashback?

  • Sun 29 Dec 2019 17:25
    #9

    Tänk efter före ni skriver om ni ska radera.

    Det är fls server som är seg och hänger sig, därav så många dubbla och än fler identiska.

    Nåt som är dumt är alla de här anonyma insändare, jättefegt.

  • Anonym (Anony­m)
    Sun 29 Dec 2019 17:35
    #10
    Giftskåneman skrev 2019-12-29 17:25:15 följande:

    Tänk efter före ni skriver om ni ska radera.

    Det är fls server som är seg och hänger sig, därav så många dubbla och än fler identiska.

    Nåt som är dumt är alla de här anonyma insändare, jättefegt.


    Och själv heter du och bor var då mer exakt? ;) *ironi*

    Nej men jag tycker gott man ska få redigera sina inlägg, man glömmer ofta nånting och postar igen, eller det blir dubbelt, eller otydligt, eller vad som helst. Superirriterande.
  • Sun 29 Dec 2019 18:12
    #11
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-29 17:35:59 följande:

    Och själv heter du och bor var då mer exakt? ;) *ironi*

    Nej men jag tycker gott man ska få redigera sina inlägg, man glömmer ofta nånting och postar igen, eller det blir dubbelt, eller otydligt, eller vad som helst. Superirriterande.


    Skåneman är bara mitt kreativa namn här, inte irl hihi.

    Men om många ångrar sig och raderar blir det ofattbart snart, se i trådarna där mod varit tvungen att radera, helt obegripligt, bättre med ett tillägg då
Svar på tråden Jag saknar en funktion på FL