• Nattafnatta

    Svaga test? Starkare vid lunchtid. BIM idag! BILDER

    Hej på er!

    Någon som har erfarenhet utav liknande?

    Jag har idag BIM och har testat positivt i tre dagar, använder mig utav Testlagret.

    DOCK är testen betydligt svagare på morgonen, se nedan. Behöver jag oroa mig över morgonens svaga tester eller räcker det att testen är starkare vid lunchtid för att det ändå ska anses "ok"? Har sex stycken missfall i bagaget och blir alldeles lamslagen utav oro.

    Morgontester: Bim-2, -1 och Bim uppifrån



    Lunchtester: Bim-2, -1 och Bim uppifrån



    Dålig stegring?

  • Svar på tråden Svaga test? Starkare vid lunchtid. BIM idag! BILDER
  • Daphodil

    Inte jättestarka tester, men jag tycker man ser skillnad på översta och nedersta. Svårt att avgöra på bara tre dagar, så fortsätt testa alt ha is i magen och tro att det ska gå vägen. Och grattis!

  • Nattafnatta


    Här är med Clearblue, Bim-2, -1 och Bim från vänster till höger.

    Dessa känns väl mer okej starka, men hänger upp mig på stickornas styrka. :(
  • JLES

    Jag har alltid testat svagt på morgonurin. Testar starkt mitt på dagen, eftermiddagen och kvällen. Fråga mig inte varför, men vissa har så. Prova att ta resterande test mitt på dagen när du inte druckit så mycket och hållit dig ett tag. :D 

  • Nattafnatta
    JLES skrev 2019-12-16 13:50:23 följande:

    Jag har alltid testat svagt på morgonurin. Testar starkt mitt på dagen, eftermiddagen och kvällen. Fråga mig inte varför, men vissa har så. Prova att ta resterande test mitt på dagen när du inte druckit så mycket och hållit dig ett tag. :D 


    Tack så mycket för ditt svar!

    Vet du ungefär hur lång tid efter Bim du även börjat få starka test på morgonurin?
  • Nattafnatta
    Daphodil skrev 2019-12-16 13:31:02 följande:

    Inte jättestarka tester, men jag tycker man ser skillnad på översta och nedersta. Svårt att avgöra på bara tre dagar, så fortsätt testa alt ha is i magen och tro att det ska gå vägen. Och grattis!


    Tack så mycket!
  • JLES
    Nattafnatta skrev 2019-12-16 13:54:37 följande:
    Tack så mycket för ditt svar!

    Vet du ungefär hur lång tid efter Bim du även börjat få starka test på morgonurin?
    Nä, för jag slutade testa med morgonurin eftersom skillnaden var så himla stor och det skrämde upp mig i onödan.. Men denna graviditet fick jag teststreck lika starkt som kontrollstrecket på BIM+4 och med dottern fick jag det på BIM+6. Då var det eftermiddagsurin som jag använde. :) 
  • Daphodil
    Nattafnatta skrev 2019-12-16 13:37:35 följande:
    Här är med Clearblue, Bim-2, -1 och Bim från vänster till höger.

    Dessa känns väl mer okej starka, men hänger upp mig på stickornas styrka. :(
    Med dessa test tycker jag du ska vara helt nöjd! Då är det antagligen de rosafärgade testerna som är svagare i färgpigmentet.

    Du gör ju precis som du vill, men jag (som också har missfall i bagaget) tyckte det var skönt att sluta testa och bara få glädjas att vara gravid. Jag fick aldrig något pangstarkt test, men nu är jag i v 22.
  • Nattafnatta
    Daphodil skrev 2019-12-16 14:02:53 följande:

    Med dessa test tycker jag du ska vara helt nöjd! Då är det antagligen de rosafärgade testerna som är svagare i färgpigmentet.

    Du gör ju precis som du vill, men jag (som också har missfall i bagaget) tyckte det var skönt att sluta testa och bara få glädjas att vara gravid. Jag fick aldrig något pangstarkt test, men nu är jag i v 22.


    Tack så mycket! Längtar så tills jag känner att jag inte behöver testa mer. :( Vilken befrielse! Ännu känns det dock för tidigt, även om man såklart aldrig vet oavsett hur starka testen är. Nu vill jag dock se progress!
  • Nattafnatta
    JLES skrev 2019-12-16 13:58:16 följande:

    Nä, för jag slutade testa med morgonurin eftersom skillnaden var så himla stor och det skrämde upp mig i onödan.. Men denna graviditet fick jag teststreck lika starkt som kontrollstrecket på BIM+4 och med dottern fick jag det på BIM+6. Då var det eftermiddagsurin som jag använde. :) 


    Okej! Förstår. Jag ska ta ett test ikväll för "skojs skull" och se om det är ännu starkare.
  • Nattafnatta


    De två understa är idag på BIM, kl 11.30 och nu ikväll kl 16.40 efter att ha hållit mig i tre timmar.

    Är det inte starkare imorgon bitti känns det som att dom är FÖR svaga för att detta ska sluta gott.. :(

    Med sonen och dottern testade jag starkt på morgonen (Vet dock att när ägget fäster påverkar När i förhållande till BIM som testen börjar bli starka)
Svar på tråden Svaga test? Starkare vid lunchtid. BIM idag! BILDER