• Mon 16 Dec 2019 16:33
    448 visningar
    1 svar
    1
    448

    Symptom efter ägglossning?

    Hej på er,
    Jag och min killa har bestämt oss för att försöka bli gravida. Jag slutade med p-piller i slutet av oktober (efter 11 år av evigt knaprande) fick därefter en pilleblödning och fick min första pillerfria-mens i slutet av november. Testade med äl stickor i november och och hittade min äl som var väldigt regelbunden enligt min kalender (har en cykel på 28 dagar), men då blev det ingen bebis...

    Nu är vi inne på vårt andra försök och hade äl enligt min kalender samt äl-stickor den 10-11 december (dvs är jag äl+5 eller 6 idag) och jag inbillar mig att jag har sticknignar och stramningar i tjejmagen, känns nästan som att det pirrar till i magen. Igår fick jag även rejält ont i ena ljumsken som strålade ut mot låret. Vill så gärna bli gravid så vet inte om jag kanske är über-skengravid för att jag hoppas på för mycket.

    Vet att det sägs att man inte kan känna något innan ägget har fäst och det det fäster förs 7-10 dagar efter äl. Vad tror ni? Är det möjligt att detta är tidiga graviditetstecken? Har ni någon erfarenhet?

    Jag har bim på julafton dvs om 8 dagar... Känns som en evig väntan!!! Känner mig verkligen som ett barn innan julafton!

    Hör gärna av er, behöver bolla detta med erfarna mammor eller någon i samma sits som jag själv!!

    Kramar från Gosan
  • Svar på tråden Symptom efter ägglossning?
  • Sun 26 Jul 2020 22:33
    #1
    Gosan28 skrev 2019-12-16 16:33:03 följande:

    Hej på er,Jag och min killa har bestämt oss för att försöka bli gravida. Jag slutade med p-piller i slutet av oktober (efter 11 år av evigt knaprande) fick därefter en pilleblödning och fick min första pillerfria-mens i slutet av november. Testade med äl stickor i november och och hittade min äl som var väldigt regelbunden enligt min kalender (har en cykel på 28 dagar), men då blev det ingen bebis...Nu är vi inne på vårt andra försök och hade äl enligt min kalender samt äl-stickor den 10-11 december (dvs är jag äl+5 eller 6 idag) och jag inbillar mig att jag har sticknignar och stramningar i tjejmagen, känns nästan som att det pirrar till i magen. Igår fick jag även rejält ont i ena ljumsken som strålade ut mot låret. Vill så gärna bli gravid så vet inte om jag kanske är über-skengravid för att jag hoppas på för mycket.Vet att det sägs att man inte kan känna något innan ägget har fäst och det det fäster förs 7-10 dagar efter äl. Vad tror ni? Är det möjligt att detta är tidiga graviditetstecken? Har ni någon erfarenhet?Jag har bim på julafton dvs om 8 dagar... Känns som en evig väntan!!! Känner mig verkligen som ett barn innan julafton!Hör gärna av er, behöver bolla detta med erfarna mammor eller någon i samma sits som jag själv!!Kramar från Gosan


    Hur gick det för dig?
Svar på tråden Symptom efter ägglossning?