• m1n4x

    Kan jag vara gravid?

    Hade ÄL mellan 12-15 december. Funkar ej med ÄL-test för mig, har testat i 1 år med negativa utslag. Har alltid regelbunden mens, cykel på 28 dagar. Har haft samlag 11-15 december hittills för att försöka pricka in ÄL någon av dagarna. Kände att det typ blixtrade till på vänster sida av magen ca 1 timma efter samlaget den 14 december. Den 14-15 december hade jag mensvärksliknande smärtor plus värk i korsryggen, dvs långt ner på ryggen. Brösten ömmade och stickte den 14-15 december. Har aldrig tidigare haft känningar eller smärtor vid ÄL men däremot alltid flytningar vid ÄL. Jag hade en äggviteliknande flytning den 13 december men ingen mer flytning alls efter det, är helt torr, förutom när jag torkar mig så kan det finnas lite sekret på pappret. Har BIM 29 december så det är ett tag kvar. Tror ni jag kan vara gravid?

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Anonym (E)

    Har ägget blivit befruktat tar det minst 5 dagar innan det fäster och du kan känna av något från det. Så tidigast 5 dagar efter äl kan något du känner bero på graviditet.

    Och ja, eftersom du är (vad jag antar) en fertil kvinna som haft sex med dn fertil man kan du vara gravid.

  • Corros

    Om du inte fått utslag på ÄL-stickor på ett år kanske det är bra att kolla upp? Så att du har ägglossning.

  • Nemiia

    Det är såklart möjligt att du har blivit befruktad men det är fysiskt omöjligt att känna av en graviditet så tidigt som du beskriver. Tidigast från att ägget fäst kan man börja känna något. Sedan är gravsyntom och pmssyntom fasligt lika. Att man känner saker i kroppen precis efter äl är dock inte konstigt, det handlar om hormonerna. Innan äl sker ökning av östrogen och efter äl ökar mängden progesteron som ger mer eller mindre pms.

Svar på tråden Kan jag vara gravid?