Du måste logga in för att svara i en tråd.

• LiB

Resecheckar i bröllopspresent!

Vi ska på bröllop i juni o det blivande brudparet önskar sig inte
    några prylar utan hellre isåfall resecheckar!

Har aldrig gett bort ngt sådant så nu undrar jag om ngn
    har en åsikt om vad som är vettigt att ge i resecheckar.

Kanske dum fråga men hur mkt har ni gett o vad tycker ni är normalt?
    Brudgummen är från början min mans kund men därefter har det
    utvecklats till vänskap både med han o hans blivande fru!

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-16 16:39:47:
    Vet inte var de planerar att åka på bröllopsresa.
    Själv tycker jag oxå det är en tråkig present att ge bort resecheckar...

\"Jeo\" Det där med Forex o växla till sig en massa konstig valuta var ju ett bra tips!

// L

• Svar på tråden Resecheckar i bröllopspresent!
  • morriis

Resecheckar? Blir inte det en ganska hög summa att ge bort en present för?

• Annikamed2barn

Ja, det är ju svårt. Hade det varit våra vänner som gift sig hade jag nog gett mellan 500-1000 kr.

• JeO

Vet ni vart de ska på bröllopsresa?
    På ett bröllop jag var på önskade de sig pengar till bröllopsresan. Tycker att det är trist att ge bort pengar eller resecheckar. Jag tog inte reda på vart de skulle utan gick till Forex och växlade till mig alla möjliga konstiga valutor.
    Det blev en rolig grej och uppskattad och för brudparet var det bara att växla tillbaka till rätt valuta när de väl kom iväg.

• soso

svårt, det känns ju lite som man vill ge bort för mer pengar än om man köper en present eftersom det så tydligt syns vad man "ger"... om du förstår vad jag menar. Men man kan ju ge bort resecheckar i alla summor... beror ju på er ekonomi och vad ni tänkt att lägga på en present. Borde ju vara typ samma summa egentligen...

När våra kompissar önskade sig pengar till resa, så gick vi ihop 3 par, så det kändes "lite mer"... samt så köpte vi en guidebok över området de ville åka till (sydostasien). Kan det ha blivit ca 1000 kr i kuvertet, dvs att vi la 400 var/par (boken gick på ett par hundra)? vi har inte köpt så dyra presenter till varandra, det tillkommer så mycket annat kring ett bröllop, möhippor/svensexor och så bor vi utspritt så det blir en hel del pengar i resor. Samma för alla i gänget :).

• Fruxo

varför inte hellre köpa presentkort på forex det gjorde vi från jobbet till en jobbarkompis.

• TisseTiger

Vi hade resecheckar som önskemål på vårt bröllop. Det var strålande för oss som redan har allt av det mesta i dubbla uppsättningar i hemmet.
    Enligt en gammal etikettsregel så ger man ungefär vad middagen man blir bjuden på är värd!
    Vi hade ju många vänner som gick ihop och köpte "present" men även endel som köpte själva och det var allt från ett par hundrakronor och uppåt
    Vi var så evinnerligt tacksamma för alla bidrag till vår Bröllopsresa. Det blev ett minne för livet, verkligen!
    Mer värt för oss än vilken sak som helst.

• Caspersmamma

Vi fick en leksaksbil med flaket fyllt med ihoprullade sedlar från Thailand dit vi skulle. Var kul och såg jättemcyket ut eftersom det var så många nollor. En resecheck blir så tydligt exakt vad somman är...

De hade slagit in allt i cellofan vilket såg jättekul ut

• Caspersmamma

Man kan ju alltid växla till sig dollar och euro som fungerar nästan var som helst och inte ändras så mycket i värde.... Akta dig för väldigt osäkra valutor bara som tel Turkiska pengar...

• Tjejen77

Min fd arbetskollega gifte sig förra sommaren och de har ganska knapert men lyckades få ihop det till sitt egna bröllop...Men istället för att få en massa saker som de kanske redan har eller få ngt som bara läggs långt in i skåpet efter ett tag så önskade de sig just presentcheck i present till deras bröllopsresa...De visste visserligen var de skulle men de hade bjudit ca 50pers till bröllopet...
    Jag som då var ensam tänkte på hur mkt jag skulle ge i vanlig present och köpte presentcheck för den summan..

Svar på tråden Resecheckar i bröllopspresent!