Fått Nozinan 25mg utskrivet. Blir man en zombie som alla påstår?
Fick nyligen Nozinan 25 mg utskrivet. Har tidigare käkat allt va icke beroendeframkallande tabletter är som är till för sömn. Antingen så har de inte hjälpt ett SKIT eller så har jag legat som en död pestsmittad zombie med myrkrypningar under natten. Och så tog de 40 år att vakna till dagen efter. Så det har varit antingen eller. Talade om det här för min läkare, hon konstaterade då att jag inte skulle få den effekten av Nozinan. Men efter allt ja läst på nätet att det en mardröms tablett så vet ja inte om ja vågar ens öppna burken...tänkte ta en nu när jag kommer hem från jobbet kl 11.00 (jobbar dygns pass så det blir ofta 24h vakenhet) har ni någon erfarenhet av dem? Hur känns de dåliga? Jag vill främst veta hur dem känns om de känns bra såklart. Jag har fruktansvärda sömnproblem och har sen 7 år tillbaka haft ett tablettmissbruk (benzo) så jag har liksom inget att välja mellan direkt. Kommer aldrig få insomnstab utskrivet pga mitt tidigare missbruk. Lite stört dock, 7 år sen och jag är torrare och försiktigare än en rutinerad Svensson. Men nä...antingen så får ja käka zombie tabletterna eller se ut slutkörd tjockis.