• Adirfa

    Bilder på graviditetstest 19 dpo - svaga streck / dålig stegring

    Hej,

    Jag testade positivt 10 dpo (dagar efter ägglossning) med Clearblue Digital som då visade 1-2 veckor.

    Eftersom jag inte haft några direkta gravidsymptom testade jag igen 15 dpo och då fick jag ett väldigt svagt streck med Apotekets egna test, och fortfarande 1-2 veckor med Clearblue Digital. Samma resultat 17 dpo (strecket på Apotekets är lika svagt, om inte svagare, och Clearblue digital 1-2 veckor).

    Idag (19 dpo) testade jag igen med Apotekets och tycker att strecket inte ser tydligare ut än 15 dpo. Borde det inte ha hänt mer på 4 dagar om allt är som det ska? Jag tog även ett clearblue snabb detektion idag.

    Bifogar bilder på lite test nedanför. Vad tycker ni? Borde jag vara orolig för missfall/utomkveds? Borde jag inte ha starkare streck vid det här laget? Ägglossning är bekräftad med både ägglossningstest och natural cycles, och dessa dagar stämmer alternativt att det är en dag mer (ägglossning bekräftad 2 dagar efter positivt ägglossningstest).

    Hur såg era test ut? Någon som haft en lyckad graviditet efter lika dålig stegring / svaga test som mina?

    Apotekets egna test 15 dpo och 17 dpo:



    Apotekets egna test 19 dpo:



    Clearblue rapid detection / snabb detektion 19dpo:

  • Svar på tråden Bilder på graviditetstest 19 dpo - svaga streck / dålig stegring
  • Koopa3oopa

    Hej!

    Jag har aldrig haft så värst tydligare streck än sådär, är i v. 17. Mitt tipseät att inte testa fler gånger, man blir bara tokig. Lita på ditt positiva resultat på det digitala. Om du får missfall blir du varse om det :)

    Grattis till graviditeten!

  • Adirfa
    Koopa3oopa skrev 2019-12-18 11:51:09 följande:

    Hej!

    Jag har aldrig haft så värst tydligare streck än sådär, är i v. 17. Mitt tipseät att inte testa fler gånger, man blir bara tokig. Lita på ditt positiva resultat på det digitala. Om du får missfall blir du varse om det :)

    Grattis till graviditeten!


    Tack! :) , och grattis till din graviditet och vecka 17, snart halvvägs ju!

    Åh, jag vet ju det egentligen! Jag tänker hela tiden att jag ska sluta, men sen kan jag inte låte bli. Känns nästan lite som ett missbrukarbeteende, haha....
  • Koopa3oopa
    Adirfa skrev 2019-12-18 12:01:48 följande:

    Tack! :) , och grattis till din graviditet och vecka 17, snart halvvägs ju!

    Åh, jag vet ju det egentligen! Jag tänker hela tiden att jag ska sluta, men sen kan jag inte låte bli. Känns nästan lite som ett missbrukarbeteende, haha....


    Haha ja känner så igen mig, var precis likadan! Tack så mycket! Är så skönt att allt gått bra.

    Hade 2 missfall innan denna graviditeten och alla 3 graviditeterna ville jag nästan maniskt kontrollera och verkligen försäkra mig om att jag VERKLIGEN var gravid. Det känns som en evighet till den där v 12 ska passera då man kan pusta ut lite, men det är bara att stå ut dessvärre. Synd om oss kvinnor ???? Man kan ju betala för ett tidigt ultraljud om man vill, men finns väl främst i storstäder.
  • Adirfa
    Koopa3oopa skrev 2019-12-18 12:15:05 följande:
    Haha ja känner så igen mig, var precis likadan! Tack så mycket! Är så skönt att allt gått bra.

    Hade 2 missfall innan denna graviditeten och alla 3 graviditeterna ville jag nästan maniskt kontrollera och verkligen försäkra mig om att jag VERKLIGEN var gravid. Det känns som en evighet till den där v 12 ska passera då man kan pusta ut lite, men det är bara att stå ut dessvärre. Synd om oss kvinnor ???? Man kan ju betala för ett tidigt ultraljud om man vill, men finns väl främst i storstäder.
    Jag har faktiskt redan bokat in ett tidigt ultraljud ;) Man kunde boka in tidigast vecka 8+0 räknat från senaste mensens första dag, och bokade in den 10e januari vecka 8+1. Insåg att jag kan ju inte hålla på så här, och tror att jag kommer kunna slappna av först om jag faktiskt får se att det finns något där och ett hjärta som slår.

    Men tiden går så fruktansvärt sakta..... Tiden till 10e januari känns oändlig. Trodde inte jag skulle vara såhär utan bara kunna glädjas över min graviditet och ta det lite lugnt i början. Tydligen är kombinationen kontrollbehov och saker man inte kan påverka en väldigt dålig kombination. Känner mig som en galen/manisk person ;)
  • Adirfa
    Koopa3oopa skrev 2019-12-18 12:15:05 följande:
    Haha ja känner så igen mig, var precis likadan! Tack så mycket! Är så skönt att allt gått bra.

    Hade 2 missfall innan denna graviditeten och alla 3 graviditeterna ville jag nästan maniskt kontrollera och verkligen försäkra mig om att jag VERKLIGEN var gravid. Det känns som en evighet till den där v 12 ska passera då man kan pusta ut lite, men det är bara att stå ut dessvärre. Synd om oss kvinnor ???? Man kan ju betala för ett tidigt ultraljud om man vill, men finns väl främst i storstäder.
    Jag har faktiskt redan bokat in ett tidigt ultraljud ;) Man kunde boka in tidigast vecka 8+0 räknat från senaste mensens första dag, och bokade in den 10e januari vecka 8+1. Insåg att jag kan ju inte hålla på så här, och tror att jag kommer kunna slappna av först om jag faktiskt får se att det finns något där och ett hjärta som slår.

    Men tiden går så fruktansvärt sakta..... Tiden till 10e januari känns oändlig. Trodde inte jag skulle vara såhär utan bara kunna glädjas över min graviditet och ta det lite lugnt i början. Tydligen är kombinationen kontrollbehov och saker man inte kan påverka en väldigt dålig kombination. Känner mig som en galen/manisk person ;)
  • Adirfa

    Ok, det här känns inte lovande. Dagens test är svagare än gårdagens.

    Bilder på 19 dpo (days past ovulation / dagar efter ägglossning) och 20 dpo.


    Dessutom ser trenden på min natural cycles temperaturkurva de senaste dagarna väldigt oroande ut, så här ser min kurva ut:


    Nu känns det som att det är kört? Kombinationen av avsaknad av stegring på graviditetstesten, den tydliga sänkningen av temperaturen de senaste dagarna och minskade gravidsymptom kan ju inte vara något annat än ett missfall som är på g?

  • Adirfa

    Vilken fin stegring! Är det RFSUs teststickor?

    Ja, jag håller också alla tummar och tår att allt är ok för mig även om det inte ser ut "enligt skolboken". Jag hoppas på det bästa men förbereder mig på det värsta Glad


    Zebran89 skrev 2019-12-19 12:35:40 följande:

    Såhär såg mina tester ut

    Håller tummar o tår att allt är normalt för dig <3


  • JLES

    Ett plus är ju alltid ett plus men om det inte stegrar kan man ju ifrågasätta hur hCG stegrar i din kropp under graviditetens gång. Jag känner med dig, har varit tokorolig varje graviditet pga samma. Man vill ju bara ha det där starka plusset!

    Innan du kastar in handduken helt, prova blanda urin och vatten inför nästa test och kolla om du inte drabbats av Hook-effect. För säkerhetsskull. :D 

    Så länge som du inte blöder eller har ont så kan man ju bara dra slutsatsen att graviditeten fortfarande är ett faktum just nu. Sen vet man ju inte om den är viabel eller inte, men det är ju en annan sak. Kramisar. <3 

Svar på tråden Bilder på graviditetstest 19 dpo - svaga streck / dålig stegring