• Anonym (....)

Singelmammor 40+, hur funkar erat sexliv?

Jag undrar hur sexlivet för er singelmammor över 40 brukar se ut? Framförallt hur träffar ni era sexpartners?

Oftast så blir ju singelkompisarna färre, och man kanske inte är jättesugen att ragga på krogen. Så, hur träffar ni dem ni har sex med och vilka typer brukar det vara?

Är det yngre killar från internetdejting? Singelpappor på föräldramöten? Kollegor? Låt höra!

• Svar på tråden Singelmammor 40+, hur funkar erat sexliv?
  • Anonym (Anita)

Fördelen med Facebook är att bekantskapskretsen är mycket större där än IRL så där har jag hittat lämpliga kandidater. Inga okända utan mer bekantas bekanta som man varit vän med i många år och börjat prata med på inlägg, i grupper och på Messenger.

• Anonym (Kvinna 41)

Ja sexlivet är obefintligt som singel så det finns inte mycket att berätta.

• Anonym (Torrt här)

Vilket sexliv?

• Anonym (Gbg)

Jag är en vanlig varannanveckasmorsa. Har varit singel i några år och har haft i snitt 4 sexpartners per år de senaste åren och periodvis även försökt bli kär. Rör mig på Tinder och ett par dejtingsidor. Hoppas på kärlek, men tycker sex är skönt och bättre nu än någon gång tidigare i livet.

• Anonym (....)

Ni som inte får ligga, vad är det som hindrar er att börja med tinder eller liknande?

Gbg, söker du alltid seriös dejting och men sen blir det bara ligga ibland?

• Anonym (Gbg)

Jag har alltid avsikten att jag är intresserad av personen. Har aldrig hänt att jag har legat med någon jag inte haft kul snack eller bra samtal med. Men att få känslor är ju enormt ovanligt. Det blir kul, mysigt och sexigt. Förälskad har jag blivit 2 ggr på 5 år.

• Anonym (E)

Jag har väninnor i min ålder som använder Tinder, även bara för sex, men jag är inte intresserad av det.

Jag har aldrig haft ONS eller KKs och tänker inte börja med det nu. Jag gillar verkligen sex men bara när jag har en relation med personen. Ju tryggare jag blir desto mer ohämmad blir jag sexuellt.

Jag lever utan sex i långa perioder mellan relationer. Jag saknar det ibland men det är inte hela världen.

• Anonym (olika behov)
    Anonym (E) skrev 2019-12-18 23:38:29 följande:

Jag har väninnor i min ålder som använder Tinder, även bara för sex, men jag är inte intresserad av det.

Ja behoven är olika. Du klarar dig lätt flera år utan  
  • Anonym (olika behov)
    Anonym (Kvinna 41) skrev 2019-12-18 20:03:47 följande:

Ja sexlivet är obefintligt som singel så det finns inte mycket att berätta.

Är du nöjd med det du klarar dig bra utan? 
  • Anonym (olika behov)
    Anonym (Torrt här) skrev 2019-12-18 20:30:32 följande:

Vilket sexliv?

Hur känner du kring det? det går bra ändå?
Svar på tråden Singelmammor 40+, hur funkar erat sexliv?