• Väntansstund

    Hjälp om vänner

    Hej,

    Jag och min man har precis flyttat från Stockholm till en mindre stad fem timmar bort. Vi trivs fantastiskt bra, problemet är bara att jag har mina vänner kvar i Stockholm. Har någon bekant här bara, men ingen jag verkligen står nära. Är gravid i vecka 16 och känner ingen alls som är i en liknande situation och har ingen att direkt hänga med. Trivs inte på jobbet (tyvärr hamnat på en plats där kollegor bara pratar illa om varandra) så har ingen direkt där att bygga något med, vilket annars hade känts som en naturlig plats för nya bekantskaper.

    Känner mig ensam och hade ju så gärna velat dela denna fina tid med någon mer än min man.

    Hoppas inte jag låter gnällig utan kan förklara min situation så ni hänger med.

    Hade blivit så tacksam för tips vart/hur jag hittar likasinnade

    TACK

  • Svar på tråden Hjälp om vänner
  • EmberEyes

    Aktivera dig. Läs italienska eller gå en knyppelkurs, börja träna crossfit eller måla akvarell, gå med i en frimärkssamlargrupp eller gå med i en kör, engagera dig politiskt eller lär dig spela tvärflöjt, börja volontärarbeta eller börja dansa salsa...  Bara du vet vilka aktiviteter du gillar och är intresserad av, och vad som finns tillgängligt på orten.

    Fråga på BVC/MVC om de har grupper för blivande mödrar.

    Leta på FB efter grupper med dina intressen, beroende på hur långt ut i "vildmarken" du bor (5 timmar norr om Stockholm och 5 timmas söder om Stockholm är en signifikant skillnad i population) och storlek på stad och dina egna intressen så kan det finnas lokala eller regionala grupper.

    "Ragga" kompisar på lekplatser och hundrastplatser och i grannskapet.

Svar på tråden Hjälp om vänner