• Thu 19 Dec 2019 10:16
    2777 visningar
    2 svar
    2
    2777

    Endometrios, gravid med hjälp av letrozol?

    Hej!

    Jag undrar om det är någon här med endometrios som fått hjälp med ägglossningsstimulering och därefter blivit gravid? Vi har mycket som talar emot oss. En blockerad äggledare, sällan ägglossning, endometrios och lite färre spermier. Med letrozol är ägglossningsproblemet löst, men endon kan visst göra äggkvaliteten dålig. Så undrar som sagt om någon med endo blivit gravid med hjälp av letrozol? Ska börja nu kommande cykel och behöver lite hopp.

  • Svar på tråden Endometrios, gravid med hjälp av letrozol?
  • Wed 1 Jan 2020 04:43
    #1

    Jag har svår endometrios. Alltså riktigt jävla dålig, läkarna står handfallna och är rätt uppgivna. Jag har en son på 2 år som inte var planerat men är ett resultat av 10 års oskyddat sex, ett mirakel enligt läkarna. Vi försöker nu med syskon samtidigt som vi sparar till ivf, har försökt i 6 mån just nu. Enligt stickorna så verkar jag ha ägglossning men ska träffa min läkare nu i februari och då var det ev tal om letrozol.

  • Wed 1 Jan 2020 10:01
    #2

    Intressant. Vi har gjort två misslyckade IVF. Och äntligen har jag nu efter IVFn fått diagnosen endometrios. Ingen trodde på mig tidigare. Har dessutom låg äggreserv trots att jag bara är 33.

    Nu ska vi göra äggdonation men var under tiden hos en privat gym som också pratade om Letrozol. Men själv har jag också regelbunden ägglossning men den är runt dag 17-24 ca.

    Hur förklarade de till dig att Letrozol kan hjälpa dig om du redan har regelbunden ägglossning?

    Sedan har vi tyvärr även en manlig faktor. Så hos oss vet man inte riktig vad som är det egentligen som är det stora problemet.


    Äggdonation 2020 - tidigare: 1 IVF - lågt AMH-värde - 5 ägg - 0 befruktades -- IVF 2: 4 ägg - ICSI - 0 befruktades
Svar på tråden Endometrios, gravid med hjälp av letrozol?